Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Surfbuss köpes, inredd eller inte, alla modeller
-
Surfbuss köpes, inredd eller inte, alla modeller
Publicerad av zehlertz på 4 februari, 2003 vid 11:16Halo folket!
Är på jakt efter en surfbuss…
alla modeller är av intresse…
gärna något jag kan fixa lite med under vintern/våren här…judo-freddan svarade 21 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Det verkar inte finnas såna i överflöd… eller var jag för fåordig?
Jaja… jag kollar vidare ifall något intressant objekt dyker upp…
-
Hej!
Jag har en fräsch ww-buss från 85 har rullat 19000 mil den är avställd nu över vintern men gick som en klocka i höstas.
Den är inredd och allt med kök,dubellsäng, bord,kylskåp osv.
Orange fd Banverket i KristineHamn.
maila mig på anton_westbom@hotmail.com om någon är intresserad -
Tjena,
Har du nåt nummer jag kan nå dig på?… vad skall du ha för pärlan *skickade iväg ett mail till dig ifall du inte e online här*
-
Hon står på Hammarö 1 mil söder om Karlstad.
/anton_westbom@hotmail.com -
nej inte nämnvärt framförallt inte på viktiga detaljer som bärande balkar osv
-
Har själv varit o tittat på bussen.
Lacken är ruskigt fin *tror det bara är en liten rostfläck på hela karossen*Sen har den ju stått i Karlstad över vintrarna i 9år *om jag kommer ihåg rätt*, så den har ju inte blivit utsatt för något salt alls.
Den kanske inte så snygga televerksoranga färgen är i alldeles för fint skick för att måla om.
-
Hej!
Har en VW Transporter syncro (4WD) -92 skåp (lb-reggad) med högtak som du kan få till lågt pris för den har blåsta topplockspackningar. Såg att det var en kille på denna tråd som sålde en volvomotor med adapterplatta till VW för 2500:- Om du har möjlighet att få hjälp med att slå i den nya motorn så har du en BRA surfbuss till lågt pris.
Mvh
Fredrik -
tack men jag ahr redan hittat en buss…
en 73:a *fast din låter ju säkrare eftersom den e nyare.
men går det inte att plana av topparna o byta packningar då?*
vad skulle du ha för den? -
Jo då, det ville jag göra också men en viss person i min närmsta krets tycker inte det är ok att åka omkring i en banverketbuss. Tydligen behöver jag “en ny finare bil” så jag letar nu efter en T4 eller Hiace yngre än -97 och med högtak. Inte lätt att hitta så det blir väl till att slå huvudet i taket varje gång man vaknar till att vinden viner runt karossen..
10000 tänkte jag mig. Den har nytt avgassystem och är inredd med filtmaterial på väggarna, akrylmattor på alla golvytor och med två fällbara skivor som går bra att sova på.
Logga in för att svara.