Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbussar, huka er, här kommer EU surfaren!!

• Surfbussar, huka er, här kommer EU surfaren!!

Publicerad av wilper på 8 augusti, 2003 vid 17:34

Äntligen blev den klar, mitt transportmedel till min bräda, segel och bom och allt annat!! Hela sommaren gick innan min svetsarkompis fick ihop den. Så tror ni jag blev glad när han ringde och sa att den är klar för hämtning.

Glad i hågen åkte jag dit, det visade sig att han fortfarande la den sista svetsen när jag kom dit. Snacka om att hämta färsk vara. Dagen efter målade jag den, röd givetvis, och på bilden ser ni den precis efter att jag har kommit hem från premiärturen i Fiskebäck. Målarfärgen var inte ens torr, men har man väntat hela sommaren, finns det ingen tid till att vänta på torkande färg.

Frihetskänslan är total!

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • styret

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 17:46

körde på samma koncept för två sommrar sen. funkar kanonfint.

fast jag hade en DT en stor cykelkärra med träkonstruktion i 2tum4 och en surfpartner UFO 350’70 cm ala pråm.

det var helt enkelt lite mer mansize på grejerna wink.gif

• fenan

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 18:05

Ser väldans fin ut… har varken körkort eller moppen men har tänkt fixxa en vagn till cykeln, vad gick din kärra på inkl svetsningen, fast den kanske du fick gratis…

• wilper

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 18:07

Mera mansize säger du hehe. Tja, jag kan se framför mig en stackars DT50 dra en riktigt tung sak bakom sig uppför sora backen. Lär ju ha varit mer än 1hk på den?

• wilper

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 18:10

Gratis! Neeeh, såna sagovärldar finns inte, eller?

Jag fick betala 550 för stålmaterialet, 500 för jobbet, cykelhjulen hade jag sedan tidigare, 170 för färgen och 5kr för fjädern vid kopplingen, 90 för de tre IKEA lådorna i vagnen. Vad blir det nu då? mmm 1315kr

• styret

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 18:10

kanske någon… hehe
    jo det var riktigt tungt, fast den gick fort ändå. en gång packade vi två utrustningar på den, av samma storlek. då fick den lilla motorn jobba…

men jag bor ju på Öland, som itne är direkt känt för sina höga och branta backar. fast ner till kleva (eller upp på hemvägen) sluttar det på ganska bra. Men ettan, lite trim och gasen i botten så går det.

• fenan

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 18:13

aja låter ju helt klart överkommligt ska kolla med svetsen här på ön wink.gif, nu när jag ska ha den efter cykel skulle de ju va najjs om de va alu i stället för stål.. men de e både dyrt å eftervad jag hör ett helvete när man ska svetsa… så jag får se

• styret

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 18:21

skaffa en rejäl cykelkärra så kan jag skicka över lite proffesionella paintritningar på en bra ställning.

• eriksson

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 18:38

Kyyyylig…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2003 vid 09:53

på harald nyborg i skåne, lödde och kristianstad
    tror jag man köpa en hyffsat surfvagn till cykel och
    moped för 799kr.
    tänkt köpa en sådan själv, eller bygga.
    Är det någon som har en vagn till salu?
    //kulingsurf@passagen.se

• jerkz

Medlem
    9 augusti, 2003 vid 21:48

Hehe snygg liten sak. Tänkte göra samma sak, men kom på att min 480-mast inte går att dela wink.gif

• styret

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 17:50

inga problem för fan. sätt en flagga längst ut bara.

helt seriöst. jag körde 480 mast på min vagn förrut. får rätt lång svängradie, men kör man itne inne i centrala stockholm så funkar det.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 18:12

Var ute med ekipaget idag igen, och den fungerar finfint. Denna gången med flickvännen med, kanske lite överlast, men det gick. Blåste bara 4-5 ms i Fiskebäck, men det var gott ändå. Gipp och slagövninigar på en vinglig bräda blev det
    :-D. Jättestolt!

• diil

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 21:54

Jag och kompisen byggde varsin liknande sak till cyklarna för några år sedan. Tror att stålet gick på runt 500:- (1tumX0.5tum), svetsningen gjorde grannen. Och hjul fick vi gratis av Hjälpmedelscentralen i Borås! ”Fyra begagnade rullstolshjul, javisst kan la du få!!” Med sådana på kärran slipper man ha navfäste på båda sidor om hjulet, sparar plats, vikt och pengar. /Daniel

• ian

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 23:11

själv snickrade (kallas väl så när man försöker träffa en spik med en hammare?) jag ihop ett chassie av några brädor jag hittade. sen vart det bara att knyta fast en gammal barnvagn under. rullar aningens tungt, vält-risken är hög liksom sannolikheten i att den helt plötsligt skulle rasa ihop utan större påfrestningar och vridstyvheten är föga imponerande. men man tar ju sig ner till fiskebäck med den… om man har tur

• jerkz

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 06:45

så det gick ok med en 480 mast?!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbussar, huka er, här kommer EU surfaren!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.