Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfers Paradise hemsida!! Dålig?
-
Visa upp någon sida du har gjort då??
WWC sida är mycket riktigt ej anpassad till 640 * 480. Ett ärligt svar (dessa få skiter jag i, de får scrolla.)
– Ett proffs kan inte strunta i det, lär jag få till svar.Sidan är inte gjord för att representera någon surfbutik eller tillverkare, sidan har jag slängt upp helt på fritiden som jag knappt har någon.
Sidan skulle kunna vara bra mycket bättre, håller med. Skulle jag sitta arbetslös kan jag lova dig att sidan skulle bli bättre.
Men min tid räcker inte till helt enkelt…Man vill ju vara lite social också…
Men för att vara en idell sida duger den tycker jag, kommer att bli bättre med tiden, när sådan ges.
-
Felstavat namn…
Ja, nog handlar jag hellre mina prylar av de som har en bra hemsida, dels tillverkaren och vad de verkar ha för support och info.
Ex min bilstereo,,,http://www.pioneer.se bra informativs sida, med kopplings schema mm.Dock måste ju givetvis även prylarna vara bra.
Algol har jag inte kommit i kontakt med så jag förstår om Webbhackarna ryggat tillbaks. Språket ser tungt ut… 😉
-
Jag tycker att den är OK! (Trevlig melodi och sådär)
Visst vore det kul med högre uppdateringsfrekvens,
men jag ser hellre lägre priser än nya priser ofta.//Andreas
-
Jag sitter på fast uppkoppling och har relativt mycket tid över (mellan tidiga simpssons och sena simpssons spelar jag ändå mest bara data eller kollar konfen), så jag är inte det minsta dyr i drift.
SP, ring mej om ni behöver hjälp./Jan Näs
-
Sorry. Lite fel i statistiken.
53% av alla svenskar mellan 12 och 79 år använde internet i februari (ökning med 8% från januari).
Medeltiden ute på nätet var 9 timmer under februari.
Antalet dagar som medelsurfaren kopplade upp sig var 11.
Män mellan 12-24 tillbringade mest tid på nätet.
Män mellan 25-34 var ute flest gånger (men kortare tid än 12-24:åringarna).
46% av internetanvändarna var kvinnor.
47% av de som internetanvändarna besökte någon gång under månaden en shoppingsite.
62% surfade mellan 4-6 ggr per vecka.
Endast 7% av de surfande kopplade bara upp sig någon enstaka gång.Den mest besökta siten var Microsoft (det framgår inte vilken plats Konfen hamnar på…)
Goran
-
Vilka är 2000 talets “arbetare?” jo idioter som glor och framförallt måste glo på bildskärmar hela dagarna och kvällarna istället för att öva vattenstarter och speed-loops på det lokala vattendraget flera gånger i veckan.
Ärligt hur många w-surfare såg du på vattnen hösten/vintern 99, speciellt nybörjare, undantaget Öland, A-viken och några såna ställen till?
2000-talet är en gigantisk hype där sponsor-videos och cyber designade tidningar med rosa reklam ersätter the real life.
Visst alla som är på konferensen är ute så ofta dom kan och surfar men dom andra 9,1 milj varför surfar inte dom? Enkelt dom orkar inte därför pressen från IT-samhället sänker dom. Spana in statistik över ökningen av psykosomatiska sjukdomar så förstår man det här direkt.
Även “pappa direktören” med Visa-kort knutet till konto på en ö i engelska kanalen utan insyn för svenska skattemyndigheter är pressad. Varför “tömmer” han inte SP (skattefritt) och är ute och rippar med sina kompisar tre dar i veckan??…..Kolla statistiken.
Så vem är 2000-talet arbetare?? Jo dom som inte psykiskt eller fysiskt orkar slita sig från http://www.hype.dum. Just nu är det verkliga ekonomiska rippet att försöka bota alla sönderstressade IT-nördar mao 2000-talets arbetare.
Dom riktigt klyftiga är dom som insett att Sverige är ett w-surfingens Chamonix och övar och seglar fokuserat flera dar i veckan from nu. Det är perfekt stress-medicin för oss som är arbetare.
Mvh//”Arbetare som surfar och läser SP,s katalog utan svettiga handflator, röda stressmärken på halsen och som då och då gäspar riktigt djupt”
PS Är det nån som har synpunkter på bottendraget på NP V8 storlekar 6-8kvm???
Förändrades seglet mycket när Shear-Tippen infördes??? -
För att hålla koll på nyheter om windsurfing så kommer webben att ligga väldigt bra till efterssom det inte finns ngn svensk tidning så det är inte(bara) datanördar som läser på webben!! Men man ser alltid fram emot att få paradisekatalogen i brevlådan att läsa vad Mackan mfl. gjort under vintern nyheter mm. trots att jag inte handlar hos dom!! sluta gnäll på deras hemsida dom gör ju så gott dom kan för oss windsurfare !!!
-
Håller helt med.
och är man både datanörd och surfare så är det nemas problemas, tvärtom faktiskt.
Men är man bara datanörd…..kolla statistiken några torskar grovt just nu även nedåt i åldrarna. Bra fysik gör att man pallar grova dips i livet bättre och IT-stressAlltså Heja Windsurfing, bra fysik, naturupplevelse, lättsamma människor, kul prylar, 1 billion festliga stränder att åka till, adrenalinpundarnas julafton etc….
-
SP hemsida ser inte bra ut.
Med lite ASP och databaser så kan man få en snabb och snygg hemsida. De borde fixa en domän, surf.to adressen är inte imponerande.Men det är innehållet som räknas.
/M
-
Där slog du huvudet på spiken, Hur många läser tex text-TV/dag?
Innehållet har en viss betydelse -
“Hur många läser tex text-TV/dag?”
Sid 407 kollas rätt ofta!! (kustprognosen på TV1 och 2 och vindobservationer på fyran)/Robin
-
Text TV (Tv1 & 2 ) läses av 2.3 miljoner/dag. Trots flippriga färger, usel teckenkvalitet och långsam uppladdning och trots att den inte är gjord med Adobe GoLive 4.0 eller Macromedia Dreamweaver 3.
Det måste finnas nåt som folk uppenbarligen vill läsa där, precis som med SP:s katalog.
Spana in Bike/Test 2000, 142 st MC testade, (man kan låtsas det är brädor) skulle du hellre vilja läsa den MC testen på en hemsida eller i den tidning du just då i tidningsaffären håller i?
Ärligt
-
@Peter A 4778 wrote:
personligen tycker jag det är mycket smidigare att få en katalog i näven än att sitta framför datorn, tillexempel kan man ju inte ta med datorn till toan, eller ligga o kolla lite innan man ska slagga.
///Peter
_¸,.»¬=椺²°`
Bärbar dator?!?!:tongue:
-
Det där var lite ovanligt. Att någon svarar i en SJU ÅR gammal tråd händer inte varje dag.
Log in to reply.