Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surffilmer på datorn?
-
Surffilmer på datorn?
Publicerad av anonym-anvandare på 17 januari, 2001 vid 12:20Är det nån som har några surffilmer på datorn i mpg, eller divx eller liknande, eller vet var man kan få tag på det? Tacksam för svar, Alf.
wisco svarade 24 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
Här finns massor av filmclips.
http://www.surfblaskan.com/sections/film/index.html
Kolla in ”Torö galleriet” oxå, där finns både filmer o bilder
-
Tack för tipset, men jag tänkte mer på hela filmer, ungefär som att man kan ladda ner alla nya biofilmer, då tänkte jag att det borde finnas några hela surffilmer man kan ladda ner också..
-
gå ihop några st och köp filmerna på video istället för de tar ju bara upp en massa onödig plats i datorn..
-
Du kanske har en massa surfprylar som tar upp ”onödig plats” i ditt förråd också, då kan jag ju ta dom om du vill. Surf kan väl aldrig ta upp onödig plats, det är ju ett heligt ämne. Förresten har jag ganska stor hårddisk.
-
menar bara att en film med bra kvalitet tar ju minst upp 1 G i datorn så då är väl video att föredra…annars lagrar jag inte mina ”onödiga” surfgrejer …dom säljer jag : ) de heliga surffilmerna lagrar jag så lättåtkomligt som möjligt för dom kan inte ses för ofta..allra helst inte vintertid.
-
Å andra sidan kan man bränna filmerna man vill behålla så slipper man slösa hd-utrymme.
Joce
-
Precis, dessutom är en gig inte så mycket i dagens läge, det finns hårddiskar på 90 gig…Då rymmer man en del filmer.
-
jag har en diabildsprojektor. den kan jag byta mot en bic techno.
-
Jag har en gammal Philips stereovideo som gärna bytes mot ett nyare
camberfritt segel. Kom med förslag ! -
Varför skall allting vara gratis, Visst vi säger till dom få ”läs Calle bla” som producerar surfrullar ”Flyg iväg, Spela in, redigera arslet av dig när du kommer hem och när den är färdig så lägger du ut den på en server så att vi svennar kan tanka ner den gratis”……….. hur många filmer har vi då att gotta oss åt vintertid tror du?????
Köp filmerna så kan vi få fler i framtiden.
/Krille -
Bra Krille, du sa det jag ville ha sagt : ) men när jag ”gnäller” blir det bara ännu mer ”gnäll” : ) Annars låter det som det skulle vara rätt mht besvär att tanka ner en surffilm i kanske 30k/sec i 10-14 tim för att sedan bränna över den på skiva..en windsurfingvideo kostar ju inte ens 300:- och vitsen att hämta film till datorn är ju att filmerna inte finns på video eller inte ens på bio…
-
hej alf… jag tradar gärna med dig, jag har en riktig bra bredbandsuppkoppling. Ge mig din epostadress här så hör jag av mig.
Erik -
Jättebra, men för tillfället har jag inte så många surffilmer att trada med, men har dock många vanliga filmer om du vill ha? alf_moren@hotmail.com
-
Åh, nej, nu måste alla windsurfingtidningar gå i konkurs, för nu kan man ju läsa brädrecensioner och se coola windsurfingbilder helt gratis! På internet! Skulle inte tro det, förresten så beställer vi filmer för fullt (sand bl.a) också, men som ni kanske märkt så är det vinter ute, så man nöter fort ut filmerna just nu, och man börjar kunna vissa repliker utantill. ”dom här grabbarna råbbyyyy seeeeger och jååsh ståånee…”Så då kan det ju vara ett kul komplement med lite filmer på pc:n oxå. Eller?
Logga in för att svara.