Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfgrejer på cykeln

• Surfgrejer på cykeln

Publicerad av ____sa på 14 april, 2005 vid 12:39

Hur kan surfgrejerna transporteras med cykel kortare sträcka på ett smidigt sätt. När jag flyttat kommer jag att ha en kilometer till närmaste surfspot. Det är ju inte alltid man vill vara beroende av bil. Kanske cykel och cykelkärra smile.gif. Hur gör ni? Är bil det enda alternativet eller har något testat något annat?

draaaag_eller svarade 19 år, 9 månader sedan 17 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • drakglenn

Medlem
    14 april, 2005 vid 13:03

Själv har jag köpt denna här vagnen till barnen, när de inte vill (får) åka längre kommer den konverteras till surfkärra, det genom att förlänga staget mellan cycken och kärran, 1200 spänn på biltema smile.gif

//Glenn

• safesurfer

Medlem
    14 april, 2005 vid 13:48

Jag tar brädan under armen. Jag cyklar ner och kollar vinden, om det blåser cyklar jag hem byter om och tar riggen andra vändan.En cykelkärra är ju ett halvt nytt segel.

• jester

Medlem
    14 april, 2005 vid 14:06

Cyklade med min surfutrustning en hel del i min ungdom. Jag byggde en kärra själv med 2 skottkärrehjul och lite rör. En gubbe hjälpte mig att svetsa det hela. Går även bra att tillverka i trä. Sen var det bara att slänga upp grejorna på kärran och fästa med spännband. På denna tiden var inte den delbara masten uppfunnen, så det var bara att fästa mast-toppen uppe vid sadeln (eller ta den i handen) och cykla iväg. Funkade supernajs. Hade kunnat slänga ihop en snabb ritning om någon är intresserad hur själva vagnen var konstruerad.

• kiters_se

Medlem
    14 april, 2005 vid 14:16

Gör som Tobas tobas.jpg
    Han tar sin motorcykle med kite och kitebräda till stranden.

Har själv vindsurfat i 25 år och släpat utrustning fram och tillbaka. Men när jag såg kite så insåg jag hur smidig den sporten är. En ryggsäck och en bräda på 125. Nu kan man ta med sig kitutrustningen och fru med två barn.

Grymt smidigt!

Peter

Visst är jag partisk importerar nu Flexifoil och säljer Peter Lynn & Kitewing.

• johanc

Medlem
    14 april, 2005 vid 15:15

Ja det var ju en tanke…. Tror jag fortsätter med surf ändå. Anledningen att JAG svarar är att jag tycker det är juste att ange sin spons/affärsverksamhet vid svar på forumet, iaf för mig som inte har på mina fem fingrar vem som gör vad i det här landet. Rakt och ärligt. Cred…

Off-topic-jag-vet-men-jag-tyckte-det-var-fint-gjort

JOhanC

• agent_coop

Medlem
    14 april, 2005 vid 15:19

Kiters— Ja å en pump på det. hehe..

• mickez

Medlem
    14 april, 2005 vid 15:33

Byggde själv en surfkärra med hjälp av en gammal golfvagn och lite träplankor. Hjulen neråt och sen två tvärställda plankor där “bagen” ska sitta. Sen la man brädan på brädorna och spännde fast, sen resten på – masten stack fram lite framför brädspetsen. Sen upp på cykeln och cykla med en hand och hålla masten i andra smile.gif

Funkade bra bra men kanske inte den “säkraste” kärran. Ganska gammal golfvagn och ganska hög “tyngdpunkt” men men smile.gif

• styret

Medlem
    14 april, 2005 vid 17:01

farsan fick tag på en gammal robust cykelkärra som stod och rostade bakom en pumpstation på jobbet så jag putsade upp den och donade lite. byggde en träställning ovanpå så att brädan (som var en surfpartner UFO skert 4 meter lång och över 20 kilo) låg plant över dragstången och sen lasta resten av skiten däromkring och ovanpå brädan. cyklade några gänger men oftast efter moppen. 50 knyck var nemas problemas.

en riktig cykelkärra har man alltid mycket nytta av dessutom.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2005 vid 18:20

Kul att det finns en ny miljövänlig generationsom är villig att anstänga sig lite för att transportera brädan.
    Så här for jag runt i början på 80-talet:
    cykelsurf.jpg
    Per-Arne

• henkeboy

Medlem
    14 april, 2005 vid 18:30

ojojoj, härlig nostalgibild!!! laugh.gif Cykelkärra är intressant, framförallt för oss som inte är till körkortsåren kommna eller i alla fall inte hunnit än… Bor man nära en schysst spot måste en sådan kärravara guld värd…! Mera förslag så kanske man börjar fixa o dona lite själv…! laugh.gif

/Henke

• kiters_se

Medlem
    14 april, 2005 vid 19:29

Svar till:

Kiters— Ja å en pump på det. hehe..

[/ QUOTE ]

Va du tvungen å skriv det, jag som tyckte jag fick till det så bra! grin.gif
    Tobas kör Peter Lynn å till de kitesen så behöver man ingen pump. På vintern kör jag Flexifoil Sabre foil ingen pump där heller, men på sommaren behöver jag en pump.

Körde tidigare div 2 och lyckades slå Anders Bringdahl på en kryss men sen kom de svinet på slören och seglade ifrån mig. wink.gif Peter

Peter

• kiters_se

Medlem
    14 april, 2005 vid 19:34

Svar till:

Kul att det finns en ny miljövänlig generationsom är villig att anstänga sig lite för att transportera brädan.
    Så här for jag runt i början på 80-talet:
    cykelsurf.jpg
    Per-Arne

[/ QUOTE ]

Grymt! Börjar tänka tillbaka på den gamla goda tiden!
    Kul att du skicka in denna bilden.

• lliinnuuss

Medlem
    14 april, 2005 vid 21:01

Tjena..
    Cyklade i princip alltid under 6 års tid..
    Vagnen var bygd av två framgaflar från vanliga cyklar där mellan var en fyrkantig ram fastsvetsad och ett mittenstag för bättre satbilitet. har man inte tillgång till svets borde det gå lika bra att bygga en träram. Fäster man ramen ganska högt upp på gaflarna får man gott om plats att bygga enklare lådor, ev fästa backar undertill att förvara våtdräkt, thermos och morsans kanelsnäckor i tongue.gif
    Lycka till

• diil

Medlem
    14 april, 2005 vid 21:42

Här är min och kompisens kärror som vi meckade ihop i fars garage och trampade runt med när vi var för gamla för moppe men för unga för bil. Har nog visat bilden förr, men kärrorna var riktigt bra och tål kopiering. För övrigt är det magiska ordet när man ska bygga en lätt och smidig cykelkärra: Rullstolshjul! /D

• ____sa

Medlem
    15 april, 2005 vid 06:24

Absolut, gör en skiss på din kärra.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfgrejer på cykeln

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.