Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfhandskar för frökenfingrar?

• Surfhandskar för frökenfingrar?

Publicerad av anonym-anvandare på 25 augusti, 2004 vid 11:10

Hej,

Som den kontorsråtta jag är fryser jag duktigt om fingrarna när jag surfar på hösten. Är det någon som har nåt tips på vettiga surfhandskar?

Jag är ute efter några som är tunna och smidiga och inte stasar händerna eller ger michelingubbe feeling.

mvh

Stefan

JOHN_j_RAMBOO svarade 20 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surfslusken

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 12:29

Det bor en tysk datakonsult i Stockholm, i Hägersten närmare bestämt har jag för mig. Han seglar visst med handskar årte runt. Vare sig han befinner sig på Torö, Varberg eller Fuerteventura. Hör efter om du kan få tips av honom. Du känner igen honom lätt, men det ryktas att han har vuxit ur tyskblöjan och skaffat midje sele. Men handskarana sitter på än.
    http://www.frippe.com/gallery/view_photo.php?set_albumName=album103&id=Fuerte26

• styret

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 14:15

diskhandksar funkar fint.

• surfslusken

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 14:22

Han tysken körde med gula diskhandskar på Fuerte 01 (se bild) men har bytt till nå andra. Så antagligen har han hittat nåt som funkar bättre. Webbplats

• brutus

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 10:26

gjorde slag i saken igår o förberedde mig inför vintern med ett par Neilpryde öppna tumvantar för 250 spänn. Har ju alltså inte tagit oskulden från dem blush.gif, men de sitter som en smäck! störtsköna – här ska inte frysas o förhoppningsvis inte krampa heller… vem har testat? Kramp?

• surfslusken

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 08:08

Nån som sett han tysken me handskarna? Ryktet går att han va på Torö här om dan.

• styret

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 15:54

jag använde min öppna np i tie minuter sen var jag så trött på ´hur doms att så det blev att frysa och sen hämta diskhadskar från pappas jobb, funkar riktigt jävla bra!

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:12

Själv gör jag ytterligare försök med att testa DaKine Cold Water Mitten, som du kan hitta på DaKine:s hemsida. Jag kan återkomma med en rapport, men det lär dröja tills tiograderssurfet kommer. Och då vill man ju redan ha ett par bra handskar…

• karnan

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 08:19

Diskhanskar funkar utmärkt om det inte blir för kallt. Handla på Järnia el. dyl. så att du får en storlek som passar. I våras provade jag också med tunna bommulshanskar — sådan som museepersonal ibland använder (kostat en tia på Järnia) — under diskhandskarna. Funkade också bra så länge man lyckades hålla dem hyfsat torra.

/Johan

• apelbapel

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:30

Diskhandskar blir kallt, håller bara för vindfaktorn! köpte öppna våthandskar prolimit istället, rätt ok, jag har tänkt prova kombon senare vid tillfälle dvs diskisarna under våtisarna.

• moscapoint

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 10:31

tänkte prova fingerlösa handskar under handskar med öppen handflata.

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    30 augusti, 2004 vid 10:37

här e ett par godingar som funkar i snöstorm, kostar inte mycket heller så de e värt o pröva, gå in på Biltema o kika.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=324&iItemId=16373

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfhandskar för frökenfingrar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.