-
Surfing -den amerikanska livsstilen och den svenska framgångssagan…
När jag idag öppnade den nya vårkatalogen från GANT (egen tolkn: det svenska varumärket som kopierat Ralph Lauren-konceptet dvs att bygga upp ett varumärke kring den skapade amerikanska preppy/sport/casual looken) så tyckte jag att jag kände igen mig, been there, done that!
Visst var det dom där stenarna precis utanför Life Guards-tornet på Kanaha, Maui. Och visst är det en vindsurfare på väg ut till revet om man tittar riktigt, riktigt noga!
När man bläddrar vidare så visar det sig att jag såg rätt. Hela familjen (Kai mfl) Lenny är med i “At home with the Lennys”. Och lite tuffa bilder på vågsurfbrädor o GANT-kläder.
Nu är alltså surfingen tillbaka i såna här livsstilssammanhang när man vill skapa det där extra för att få en känsla av frihet och exotiska miljöer. Det var väl på 90-talet sist. Men jag tror inte att det funkar på surfare.
Art directorn eller vad dom nu kallas har skapat ett stilbrott, eller har misslyckats och visat att det bara var ett dåligt försök när man på sista sidan placerat en bygelhäst mitt framför stenarna på Kanaha! Varför inte en våg eller vindsurfbräda m rigg…
På en av världens bästa surfstränder placerar man en bygelhäst som hör hemma i gamla unkna gymnastiksalar!!!
Eller är det så att den faktiskt står där idag istället för Life Guards-tornet…
Ni som är på Maui nu kanske kan kolla…
Logga in för att svara.