Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › surfing i costa rica
-
surfing i costa rica
Publicerad av occe på 31 augusti, 2004 vid 10:51ngn som vet ngt om surfingen i costa rica? ä d billigt att leva där? känns som att d borde va d… tänkte ta me från vancover till costa rica, ngn som vet vilket flygbolag man kan tänkas ta?? väntar på era svar… ngn som ska va där i maj ngn gång ,så kan vi ju dela place..
diil svarade 20 år sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
jag var där för två år sen.. finns grymma ställen om man letar men även nybörjarställen.. jag var där en månad o det kostade inkl. flygbiljett 15000.. inte så farligt för en månad.. helschysst land.. glöm bara inte bort o kolla in djungeln o vulkanerna också..
-
Hej! Tänkte också åka dit i jan-feb. Tänkte höra med er om det går att hyra bil där eller om man ska ta sig fram med buss!? Finns det ställen att bo på vid alla stränder? Finns det några stränder som ni rekomenderar för nybörjare har surfat lite på bali och Australien men är fortfarande nybörjare?
-
Kom hem från costa rica för tre dagar sen, verkligen ett toppen land, åk dit! Själv skall jag deffenitivt åka dit igen. Surfade isf bara i två dagar men de var underbara, Va på ett ställe som heter Domenical och liger på västsidan en timme ifrån en stad som heter Quepos. Åk dit skön stämning och trevligt folk, fanns våger både för nybörjare som mig och mer erfarna. Vi flög dit med martinair som mellanlandade i miami eller orland där man kunde ansluta till planet vet inte om de flyger från vancover.
Lyck till och du kommer inte bli besviken på costa rica -
Billigt att leva men dyrt att hyra bil (ca 6000 sek/v för en liten 4-w)! Mycket fina surfställen. Ex: Tamarindo (mest berömt och mest turister), Playa Guiones (Bäst och störst på Nicoyahalvön), Jaco (kult) mm mm. Och som sagt; Missa inte djungeln och alla coola djur!!! /Nicco
-
Jag hade bästa surfet i Dominical, plus en fantastisk upplevelse med ett gäng vilda delfiner som busade runt. Underbar strand med många fina men förlåtande peakar, dessutom fri camping (då i alla fall) och gott om cocos. Gott! /D
-
var knappt två månader i costa rica och hade vågor varje dag. billigt att leva, två månader kostade under 15 tusen inkl boende, tre mål mat ute om dagen,div resor och turer,kläder mm. håll dig borta från jaco och norra delarna av pacific sidan, massa folk och dyrare än söder ut. dominical är fint, liten by trevligt och vågor allt jämt.se upp för rips, starka sådana där…! beach break som håller upp till 20 fot(!!) gissa om det blir strömt…finns fina ställen runt omkring. buss är aldelses utmärkt att resa med, kostar ca 30 kr från san jose till dominical, åk över san isidro istället för quepos.åkte från dominical till quepos med buss, ca 4mil, tog strax över 3 timmar…
mal pais är fint, massa djur och bättre lämpat för nybörjare. men mera folk.
åk dit! costa rica är säkert land att resa i och väldigt vackert! skaffa dig en häng matta och moskitonät och bo på camping, billigt och roliga människor.
-
Word, instämmer helt med föregående talare! Angående rippar, passa dig för Playa Hermosa, den bryter brädor och spolar utåt…
Logga in för att svara.