Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i haverdal

• Surfing i haverdal

Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2005 vid 20:44

Är det någon som surfat i haverdal i Halland, i så fall hur är det och vilka vindriktningar är bäst, och går det stora vågor eller är det plattvatten som gäller.
    tacksam för svar

canoya svarade 19 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • canoya

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 06:19

Jag har kört en gång. Då var vinden nordvästlig så det blev “sidvind lite utifrån”. Långt och fint mellan vågorna och ungefär midjehöga vågor vid vind för 5,5 segel. Jag tyckte att det var perfekt att öva på vågsegling i.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 16:09

Kan ju vara något för oss som är lite ringrostiga, vill hoppa lite och rida vågor men undanbeder alltför mycket “tvättmaskinåkning” och håller oss från Vildshära?
    Snart dax för comeback.Vilka riktningar bör gå att segla på och att det bygger lite?

• canoya

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 09:26

Utan att vara någon local så skulle jag säga att väst till nordväst är rätt lättseglat i Haverdal. Hur mycket vind som behövs för att bygga vågor vet jag inte riktigt, den dagen jag körde där hade det blåst ca 6-8 m/s dagen innan med ganska stor dyning. På dessa vindriktningar blir Vilshärad inblåst med mer eller mindre rak pålandsvind.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i haverdal

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.