Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfing i Stockholm Fredag?
-
Ni som inte var i björkvik idag (torsdag) missade något bra.
Jag smet från jobbet vid lunch och drog dit. Seglade först 6,0 m2 på 104 l utan problem. Sedan ökade vinden så att jag kunde köra 5,0 m2 på 82 l. På slutet var jag rejält överriggad. 4,5 hade lätt funkat, men jag var för lat för att rigga om när det börjat skymma lite.Jag körde utan handskar. Det var OK när man lyckades starta och komma iväg snabbt och dessutom fick slita lite med att hålla i riggen. Ibland blev man liggande lite längre i vattnet och då märkte man att fingrarna snabbt blev kalla. Jag hade med mig ett par handskar instoppade i flytvästen, jag tror att det kan vara bra om man får problem så att man ligger i längre än man tänkt sig. Även björkvik kan bli svårseglat när det blåser +12 m/s .
-
Var köpte du Dakine-handskarna? Hittar bara en grossist på Dakines hemsida.
/Micke
-
DaKinehandskarna kan du köpa på http://www.windance.com. De kostar 28 dollar och med frakt blev det 36 totalt.
Jag slapp moms när det skickades till Sverige men jag kan inte svära på att alla göra det. Det är en fråga om tur och storlek på paketet antar jag.
/Niklas
-
Hoppas på lite pure downvindåkafortsådeknakibitarna-slalom smurf idag!! åker till Kapellskär nu.
gasen i botten fenan i roten… vi snackar slalom nu vaaaa
-
Drar från jobbet nu. 11:15
Troligvis till Fituna. Möjligen kan det bli Torö. -
Björkvik var riktigt bra idag (fredag), körde 5.4 från 12.00-16.00, riktigt bra drag och stundtals överriggad. Bra size på vågorna också för att inte vara ett vågställe. Efter 16.00 dog det dock, förmodligen för att vinden vred sig.
Irie Man
-
Vilka kommer till björkvik imorrn?
Tänkte dra dit Ola_P tidigt, tydligen blir det bara vind på FM…
ute vid 08.30-9 eller nåt…
be there or be square! -
Eftersom ingen annan verkade segla på görväln kan jag avslöja att det var riktigt trevlig segling i månglittret!
Logga in för att svara.