Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Stockholm i helgen

• gurra1978

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 17:12

Mats väg sög. Körde 5,9 och 113 l samt 95 l i rätt ok hoppvågor men det saknades ordentligt tryck i vinden. Andra körde 5,3-6,4. Ostligt ger fina vågor.

• philippos

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 17:49

Näspy Park bjöd stundtals på mycket vind i ONO riktning. Seglade 6,0 å freestyle från kl 15. Mycket blandat folk på stranden men jag gissar på cirkus 10 seglare där under dagen. Det blev faktiskt mer byigt än vad jag trodde det skulle bli på ostligt även om byarna var stora. När man tajmade de större byarna ångrade man nästan att man inte riggade 5,3 i stället. Vinden droppade senare på eftermiddagen men kom åter till kvällen i takt med att det började skymma. Man saknar sommarkvällarna då man kan segla nästan ända in på natten!

• culing

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 18:04

Värför åkte ni inte till Gålö, det var riktigt kul, runt 25 seglare på vattnet.
    Seglade först 5,7 och sedan 5,0 med bra tryck i, tidvis överriggad. Det var lite kallt om hänerna i början, men sen var det lungt.
    Tror att det här var sista repan för mig i år, nu blir det väl jobb för hela slanten.
    Stay Gnarly/ Pär

• philippos

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 18:19

Jag hade gärna åkt till Gålö om jag hade haft tid. Slutade jobba kl 14.30. Bra drag i 5,0 låter ju smaskigt. Några feta moves då? Ser gärna att nån bjuder på lite bilder från dagen!

• electric

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 20:25

Körde 6.0 (tidvis rejält överriggad!) vid Skanssundet hela e.m. Mycket bra (och ganska varmt faktiskt!). Nackdelar dock 1) bara plattvatten och 2) jag var ensam surfare där.

• philippos

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 15:58

Det blev en tur till Näsby park idag också. Seglade 6,6 å freestyle 08.30-15.30. Solsken och jämnare vind än i söndags. Bäst drag var det runt kl 12. Vindriktningen var rak ost vilket passar Näspy park utmärkt då man kan segla alldeles utanför stranden. Fint plattvatten inne vid bryggan skapade möjligheter för vulcan-träning. Verkar bli bra på torsdag också, S och SO 10-14 m/s enligt smhi – kanske blir Röhällsudden i Viggbyholm!

• gurra1978

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 16:39

Vilken arbetsdag, stämplade också in på stranden 08:30 och jobbade hårt till 15:00. Freestyle träning är banne mig riktig jobbigt för kroppen.

Det roligasste var ändå när de flashiga kitarna kom ner och skulle köra. Det första Filip säger är att de kommer gå ut, komma för nära vassen och få problem och sätt kiten i träden, som vanligt. Och vad händer??? Jo det första killen gör är att släppa hela kiten så den flyger in bland alla träd. Kitestyle grin.gif

• nordgren

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 16:56

Svar till:

Det roligasste var ändå när de flashiga kitarna kom ner och skulle köra. Det första Filip säger är att de kommer gå ut, komma för nära vassen och få problem och sätt kiten i träden, som vanligt. Och vad händer??? Jo det första killen gör är att släppa hela kiten så den flyger in bland alla träd. Kitestyle grin.gif

[/ QUOTE ]

Haha! Alltid lika roligt! wink.gif

• jonasp

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 18:22

bra hang time i träden ju, kan säkert hänga där i flera timmar. wink.gif

• ebh

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 19:34

Funderade på att dra ut i kväll. Det var både regn och vind, riktigt schysta förhållanden. Vinden låg på bra och lite regnpisk i ansiktet piggar alltid upp. Ingen ville följa med. Jag stod över. Tyvärr, men så kan det vara. Det blev TV-sporten istället. Får tänka lite på nästa stryktipsrad. Skönt med tid över.

• philippos

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 09:21

Imorgon torsdag ser ju riktigt bra ut för Värtan. Snittprognosen ligger nu runt SO 10 m/s med bäst tryck under eftermiddagen och kvällen. Perfekt för alla som jobbar. Bara att smita iväg en timma tidigare. Bästa vindriktningen dessutom! Näspy park borde vara funkis förutsatt att det inte blir allt för mycket syd. Då funkar Viggbyholm bättre. Inte bli lika byigt då det blåser sydligt.

• robin

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 09:26

Drar du dit imorgon? Jag är ledig och kör förmodligen Näsby vid tolvtiden.

• philippos

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 17:27

Jepp, jag drar dit imorgon men det blir nog Viggbyholm för min del. Har lite saker att göra under dagen men satsar på att vara där kl 15. Om det blåser så bra som lovas så kommer det bygga fina hoppramper borta vid Viggbyholm!

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Stockholm i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.