Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfing januari-mars?

• Surfing januari-mars?

Posted by anonym-anvandare on 12 november, 2002 at 10:07

Hoppas någon kan hjälpa mig. Kan verkligen inte bestämma vart jag ska åka jan-mars. Önskemålen är billigt boende, bra surf (inte jättestort eller allt för crowded), schysst snorkling och sån´t, ja helt enkelt att riktigt trevligt ställe att vara på i 2-3 månader. Har någon varit på Bali denna period??? Hur konsistent är surfet då, är allt vatten skitigt och äckligt och hur mycket regnar det egentligen? Andra bra ställen (förutom Marocko och svindyra Maui) är också intressant.
    Överös mig med tips, snälla wink.gif
    /Mia

anonym-anvandare replied 22 years, 1 month ago 2 Members · 3 Replies
  • 3 Replies
  • surferic

Member
    12 november, 2002 at 16:52

Ciao Bella!

Jag har varit på Bali och Lombok i januari och februari och kan klart rekomendera det. Västsidan av Bali där de mest kända spotsen (Uluwatu, Padang padang, Bingin m.fl.) ligger funkar oftast dåligt under “the wet season”.
    Ostsidan på Bali (Sanur, Nusa Lembongan, Nusa dua m.fl.) och södra Lombok (Kuta lombok, Grupuk, Ekas m.fl,) är däremot grymt den här tiden på året, bra vågor och inte så crowded.
    Regnar gör det nästan varje dag men mellan regnskurarna är det helt OK och vattnet var iaf inte skitigt när jag var där.
    Bra snorkling/dykning finns på Gili islands.

• anonym-anvandare

Member
    12 november, 2002 at 17:28

Åk till Bali, dom behöver dina pengar nu!
    Rupian är desutom nere på samma nivå som år 1999.
    Skiten i vattnet brukar oftast komma från Java under regnperioden, så dom östliga spotsen bör vara fria från skräp. På Nusa Lembongan är det nära både till bra surf och snorkling. Ha en trevlig resa.

• anonym-anvandare

Member
    20 november, 2002 at 09:41

Tack båda för tipsen! Biljetten är bokad och betald… Ska bli otroligt skönt att komma iväg.
    /Mia

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfing januari-mars?

You must be logged in to create new discussions.