Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfing på mallorca
-
Surfing på mallorca
Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2005 vid 13:13Ska till Mallorca i september. Någon som surfat där och kan ge nå´t tips om bra platser? Annat att tänka på när man surfar där? Tänkte hyra grejer där.
Martin
stinger svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Copy paste:
Nearly every coast town offers tuitions and equipment for hire. The best places for windsurfing are the beaches and bays at:
Cala Ratjada, Es Trenc, Alcudia, Cala Guya and Playa de Palma.Sen om det stämmer, det vet i tusan…
Jag var på Mallis i våras vid nordöstra hörnet och där var det locals ute och surfade varje dag.–S
-
Guld! Tack för tipset. Ska bo på Östkusten, Cala Dór.
-
Har hört att flera surfat uppe vid Alcudia, ganska bra tror jag. Osäkert med klass på uthyrningarna dock.
-
Jag var i Alcudia för ett par månader sedan, och det finns uthyrning på stranden, dock inte av senaste modell. Det var inte heller speciellt billigt. I mitten på juni var det seglingsbart kanske 2 dagar under den veckan vi var där, och då talar vi om stora segel. Det var sjöbris varje dag, men oftast inte tillräckligt för att surfa. Jag vet inte hur det blir i september.
/Matt
-
Jag var i Cala d’or för ett par år sedan och i en av vikarna fanns det ett ”surfcenter”. Jag tror de mest hade nybörjargrejor typ Starboard Start. Viken var väldigt trång så det är nog svårt att ta sig ut till öppet vatten.
Logga in för att svara.