Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfing på Torsdag?
-
Surfing på Torsdag?
Publicerad av stenevinge på 30 oktober, 2012 vid 15:39Tänkte skutta ut till Björkvik på Torsdag ,, någon mer som skall dit?
oscarlj svarade 12 år sedan 12 Medlemmar · 30 Svar -
30 Svar
-
Jag är på! Tänkte flexa ut och vara på plats vid 14.00
Har inte varit där dock, är det björkviks brygga på http://spotguide.kicks-ass.net/ du menar?
Är det bra?Alternativt kan man ju köra Näsa äng, lite närmare.
-
Björkvik är lite stökigt, bump n jump , kan få lite ramper i mellan åt ,,, det stämmer att det är bryggan. har aldrig varit på Näsa äng,,,,,, är det vindsäkert där?
-
Det blåser säkert mindre än på Björkvik vilket kanske är lagom…
Fast å andra sidan är det ju roligare med lite mer vågor och få köra med lilla brädan och mindre segel.
Björkvik har bra riggmöjligheter?
-
Hej! jag tror att Skassundet kan bli riktigt bra på torsdag, Näsaäng är bättre på NO , jag tänker segla Skanssundet torsdag om prognosen står sig / Peter H
-
@Stenevinge 702387 wrote:
Björkvik har bra parkering och riggmöjligheter!
Då satsar vi på Björkvik. På plats senast 14.00?
-
Åk dit och testa, vet ja. Och så skriver jag inget mer om det…
-
@dr Masse 702427 wrote:
Åk dit och testa, vet ja. Och så skriver jag inget mer om det…
Nej så funkar det ju inte, det vet till och me jag! du ska skriva =)
-
Jag drar till Björkvik tidigt och har en heldag på vattnet 🙂 LÄNGTAR
-
Lite mer vinkel, lite tidigare än vad proggen visar hade inte skadat. Vågar man lita på Windfinder och hoppas på lite tur (OSO) de sista timmarna innan mörkret? Är man inte där får man aldrig veta… Finns alltid fallback att gå i vid K-viken och segla ut.
Jag chansar imorn!
-
@Stenevinge 702442 wrote:
Jag drar till Björkvik tidigt och har en heldag på vattnet 🙂 LÄNGTAR
Trevligt!
Kommer du vara kvar till 15-16?
Annars kanske jag drar till Skanssundet om folk ska vara där.
Stenevinge, vore toppen om du har möjlighet att skicka status på vind och om det är folk vid lunch på sms ?
PM:ar nummer
-
Oscar:
Jag är kvar tills det mörknar, skickar mess till dig angående vind osv,,,, är det dåligt kommer även jag att ta skanssundet, men hör av mig
Logga in för att svara.