Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfingen gynnas av Finanskrisen!!!!
-
@Bicless 521076 wrote:
Ja, men bara till viss del.
Vad är det för mening med att upprätthålla försäljningsvolymer och du går back på verksamheten. Jag tror ingen surfbutik tål 14-33% lägre marginaler. Kollar man in årsredovisningarna från de största butikerna så ser man att de flesta ligger på vinstmarginaler mellan 3-4% efter alla kostnader.Nej men i vissa branscher ser man hur som haver den tendensen. Kolla på “Elektronikdrakarna” som Mediamarkt m.fl. De verkar ganska desperata efter kunder just nu.
-
@Bicless 521011 wrote:
Tja… Är man bara lite aktiv så tror jag det går bra hitta 2009 brädor för under 10.000, bortsett från möjligen JP som ju är världsmästare på att hålla uppe sina priser.
Hifly har ju sålt sina carbone brädor för 999 Euro ett tag. Tror inte de är sämre än de andra stora varumärkena, men de har valt att distribuera mer direkt via sin egna webshop precis som Gun. Säljs även av Beli i Stockholm.
Även AHD som vi själva säljer kan har vissa väldigt prisvärda modeller.
Vi säljer exempelvis just nu AHD fast forward 2009, 10490-20%=8392:-, AHD Classic Wave 2009 11250-20%=9000:-. Då är vår introduktionsrabatt på 20% avdragen.Finns andra ÅF som har förorderrabatter på 10-20% som gör att man kommer ner under 10 lakan.
En kommentar om trådrubriken: Tror priserna tyvärr måste gå upp med tanke på svaga kronan, 14% dyrare köpa grejer i Euro och 33% dyrare köpa grejer i dollar nu jämfört med sommaren 2008. Orsaken att de inte slagit egenom fullt ännu är att butikerna oftas sitter på lager inköpta till lägre kurser och därmed lägre kost. När alla nya ordrar på 2009 sortimentet skall betalas in gäller nya valutakursen.
Bicless
Har inte HiFly gått i konkurs?
-
@Bicless 521076 wrote:
Ja, men bara till viss del.
Vad är det för mening med att upprätthålla försäljningsvolymer och du går back på verksamheten. Jag tror ingen surfbutik tål 14-33% lägre marginaler. Kollar man in årsredovisningarna från de största butikerna så ser man att de flesta ligger på vinstmarginaler mellan 3-4% efter alla kostnader.Mvh
Bicless
Vad syftar du på med efter alla kostnader, efter TB3 TB5 eller TB7 eller vadå?
Logga in för att svara.