Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfkeppler
-
Surfkeppler
Publicerad av dude på 25 februari, 2006 vid 12:35Det känns osäkert att beställa en boardbag till en bräda från honom. Hur har ni andra för erfarenheter?
Niklas
lars_k svarade 18 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
Jag har bett om en passande boardbag till brädorna. De har alltid passat perfekt. Rätt billiga, ca 40 Euro för en bag.
-
Har gått fint när jag beställt från honom. Har varit mer struligt när jag beställt från firmor i sverige faktiskt…
-
Lars_K wrote:Jag har bett om en passande boardbag till brädorna. De har alltid passat perfekt. Rätt billiga, ca 40 Euro för en bag.
Tjena, det var skönt att höra. Har du skrivit på tyska till honom eller har du kört på engelska. Jag har hela tiden känslan av att det kan komma bort info eftersom han skickar korta svar, ofta utan att svara på alla frågor, t ex, om fena ingår eller inte. Det hoppas jag verkligen att det gör. Tycker du att man måste vara tydlig i alla lägen för att han inte ska “glömma” vissa saker?
-
En annan sak, brädorna antar jag att han skickar i originalplastförpackningen som är bra vadderad för transport. Är han ändå bra på att skicka med passande boardbags, vilket jag skulle kunna tänka mig att han skulle kunna göra fel på?
-
Det konstiga med Keppler är att han bara verkar ta mer för grejerna om man slår ihop och köper mer prylar för att få bättre pris. Det blir liksom bara omvänt i ställer alltså…
Tycker han det är jobbigt att hålla på med en större order?
-
40 för en boardbag låter ju bra. Vad har det vart för bagar? Dessa just nu tar han 60 för…
-
Jag fick en fin Bag.
Jag sa bara att jag ville ha en passande bag till brädan jag köpte (Köpte en Vector 114)
han svarade:
“a bag can be a very good one 49.-€ fits perfect and 8mmprotction with slöiver it is o.k “Bagen var skit fin, en Gaastra.
iofs så glömde dom bagen i första leveransen men efter att jag skickade ett mail så hadde jag den på 4 dagar..)Naturligtvis så behövde jag inte betala nån frakt På Bagen..
Keppler kan kanske “snurra till det” nån gång, men han rättar alltid till det kostnadsfritt. -
Jag skriver kortfattat på engelska. Brädorna är alltid kompletta med originalfena och originalstroppar och kommer i originalkartong med “originalvaddering” (plastpåse+blåsplast och kartong runt kanter och nos/häck: OK!). 40E bagarna kan vara av enklare slaget, typ silvriga och 6mm men OK. Dock har jag fått ett par riktigt fina Fanatic 8mm ett par ggr =)
Du kan ju fråga honom vad han skickar med för typ av bag.
Vet ej om man kan säga nåt generellt om stora/små orders. Jag har inte riktigt koll på gubben iaf. Har faktiskt lyckats pruta lite en gång på ett redan lågt pris hehe 😉
Dock har jag alltid fått betala 35-45E i frakt… 😛 -
Lars_K wrote:Dock har jag alltid fått betala 35-45E i frakt… 😛
Har du fått hem brädor också för det priset?
-
Japp. Jag har bara köpt brädor. Senast gav jag 50Euro i frakt för en vågis såg jag… 😛
-
Lars_K wrote:Japp. Jag har bara köpt brädor. Senast gav jag 50Euro i frakt för en vågis såg jag… 😛
Jag brukade skicka ett mail till Keppler och fråga om bräda/segel/master finns i lager som han har på sin sida, får ett svar tillbaka att det gör det. Då skickar jag ett nytt mail till honom och frågar vad jag få ge för sakerna om jag beställer det av honom inkl. frakt. Får svar direkt att frakten den bjuder han på + att han även drar av på priset. Nu har jag handlat en hel del saker av dom, men dom första beställningarna jag gjorde låg på mellan 20 – 30€ i frakt, inte så farligt tycker jag för en bräda.
Sen tar det en 5-7dagar så kommer DHL med mina saker, smidigt som bara den.En sympatisk herre den där Werner.
-
Hur har ni gjort med betalningarna? Är det direkt kontoöverföring via internet, eller är det mer komplicerat?
Logga in för att svara.