Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfkeppler erfarenhet == Leveransen OK!!!

• viggo

Medlem
    24 mars, 2004 vid 07:30

Har precis beställt 2 st brädor och 2 st riggar. Keppler skickar rubbet till sverige och jag betalar in på hans konto när jag kollat alla grejjer här på hemmaplan. Fraktkostnaden för 1 st bräda + 1 st rigg blev 30 euro. Han verkar inte ha några fasta priser på frakten utan man får lite varierande svar varje gång.
    Vissa prylar är nästan halva priset mot butikerna i sverige, framförallt segel.
    /Viggo

• surfen

Medlem
    24 mars, 2004 vid 07:46

Ja jag har handlat av dom tidigare, har inte varit några problem vare sig med leveranser eller grejorna som har kommit till mig. Brädorna är kompletta med stroppar, fena, skrvar och lilla luftnippeln allt väl paketerat av tyskarna. Och du 500-600 spänn för frakten fram till din dörr är billigt. Sist så köpte jag ett NP Diablo 6,9m² 03 för 3350kr med frakt. Så billigt får jag inte ett segel från 02 här i Sverige. Det är bara och köpa om du har kollat ut något, behöver inte oroa dig för att bli blåst….

• matsb

Medlem
    24 mars, 2004 vid 15:54

Kan nu berätta att man är ny ägare av ett NP expression 6,7 2003 för 2950:- kronor!!

Verkar som om dom går att lita på…..;-)

hadé
    mats

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2004 vid 12:00

n8u har jag beställt en bräda när exakt ska man pröjsa ?? nu eller när man fått mail ??? nån som vet ??

• the_novice

Medlem
    26 mars, 2004 vid 12:26

Jag betalade i förväg och fick grejorna igår. Tyvärr är brädan fraktskadad och idag fick jag höra att det inte är första gången detta händer med surf-keppler…
    Fortsättning följer..

• matsb

Medlem
    26 mars, 2004 vid 12:42

Vilket skit!!
    Några frågor var brädan paketerade i tillverkarens kartong eller var det nåt hoppplock av Keppler i kartong väg?
    Vad kom den med för frakt bolag?

En tanke slog mig borde man inte kunna be chaffisen stanna kvar (bjud på kaffe…hehe) medans du sliter upp dina nya fina prylar…om det är skadat så kan skicka den i retur direkt!

Har kört detta på postförskott hos posten, inte enligt relerna att man får göra det men. Har lyckats att få kika på seglen vid tre tillfällen.. smile.gif

hoppas att det fixar sig och nyfiken på hur keppler löste detta!!!

mats

• the_novice

Medlem
    26 mars, 2004 vid 12:52

Brädan låg i original kartongen men det ser ut som ngn försökt lyfta den med en truck och hamnat lite fel! Den är fraktad med Greencarrier och posten sista biten om jag fattat rätt.
    Till råga på allt så hade dom fixat till wellpappen med lite tejp så jag såg ingen förren schaffisen åkt. Skadan på brädan är inte jättestor och det har inte gått hål, men det är en inbuktning på undersidan av brädan och det är ju inte kul att ha på en sprillans ny bräda. Skall faxa kopia på kvittot till Greencarrier och sedan får vi se hur det går…

• viggo

Medlem
    26 mars, 2004 vid 12:54

Har beställt 2 st brädor + riggar. Fick mail från Werner idag att han precis har bytt fraktbolag. (kanske beroende på problemet med fraktskador) Svårt att klandra honom när fraktbolagen slänger runt prylarna.
    Är också nyfiken på hur det jommer packat, originalkartong från tillverkare eller?
    /Viggo

• matsb

Medlem
    26 mars, 2004 vid 13:06

Får man saga att skönt att det inte var värre….med hål och skit!! (en bra kompensation brukar dom kunna ge == bra rabatt på ett segel, brukar kunna leda till en bra deal för dig till slut….:-)

Svar till:

Är också nyfiken på hur det jommer packat, originalkartong från tillverkare eller?
    /Viggo

[/ QUOTE ]

Mitt segel kom i en NP kartong …. grin.gif

hadé
    mats

• surfen

Medlem
    26 mars, 2004 vid 13:11

du kommer att få ett mail från Werner att sätta in pengar på hans bank. Sen kommer han att skicka det du beställt. Har du tur så kommer sakerna ändå och du pröjsar i efterskott har hänt mig ett par gånger.

• oscar

Medlem
    26 mars, 2004 vid 13:26

Ja det kan du ju knappast skylla keppler för. Han skickar ju alltid i kartong från fabrik precis som SP. Fraktbolagen däremot är grymma på att förstöra prylar. Och är kartongen skadad så har du rätt till ersättning. ÄR kartongen däremot inte skadat brukar dom skylla på att det är för dåligt isolerat.

• the_novice

Medlem
    26 mars, 2004 vid 13:37

Nä, jag skyller inte på Keppler, det är inte hans fel att fraktpersonalen inte förstår varför det står fragile med stor text på paketen.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2004 vid 14:11

Samma erfaring med Green Carrier och posten. Orginalpacket med skadad kartong. Jag skickade packetet direkt tillbaka.
    Det har ordnat sig med tilbakabetalningen. Se till att få ett papper på att det är skadat gods innan du lämnar packetet.
    JJ

• the_novice

Medlem
    26 mars, 2004 vid 16:31

Jag har nu blivit erbjuden 100€ av Keppler om jag behåller brädan…
    Den kommer då att ha kostat 290€, vad fan gör man??

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2004 vid 16:42

Jag fick också en fraktskadad bräda av Keppler via GreenCargo så denna gång beställde jag brädan med boardbad som jag bad Werner stoppa brädan i innan han skickade den så vi får se hur det ser ut när den kommer,, om du får brädan för 290€ och bara är en liten skada så kan du ju laga den för dom 100€ du fick.

Mvh
    Magnus

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfkeppler erfarenhet == Leveransen OK!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.