Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfkeppler erfarenhet == Leveransen OK!!!
-
Surfkeppler erfarenhet == Leveransen OK!!!
oscar svarade 20 år, 3 månader sedan 22 Medlemmar · 59 Svar
-
Leta bland emballaget, luftskruven brukar ligga invirad i lite bubbelplast och nerstoppad i mastskenan.
-
Mors,
Nu har man gjort sin andra beställning från werner….kände att jag vill dela med mig hans svar från keppler “werner”…
Svar till:
hi, all o.k stuff on the way to your heart
mfg wwwwwerner[/ QUOTE ]
Sökte bara en bekräftelse på att grejerna var på G, efter att man laddad hans konto….
hadé
mats -
Jag har äntligen fått mina 100€ nu! Vågade inte riktigt hota med reklamation men nämde den möjligheten och fick tillslut mina pengar men inget svar på mina e-mail.
Så allt har alltså gått schysst till tillslut, men man är allt lite hjälplös när det uppstår problem… -
Min garantisedel var inte ifylld heller så man får väl hoppas att det inte dyker upp nåt fabrikationsfel.
-
Jag fick alla mina segel och bräder igår, tyvärr så var brädan lite dingad men det var inte leveransskada, ända problemet är att jag märkte att inga garantier var underskrivna, speciellt på brädan, jag har fått alla paprerna men jag vet inte vad jag ska göra med de, ska man skriva på de och skicka tillbaks de eller?
mvh micke
-
Jag har precis beställt segel, mast och lite småsaker. Frakten går på 50 EURO.
-
Jag har inte gjort ngt med dom papprena och saknar också stämpel, men borde väl räcka med att man har kvittot också?
Det jobbiga som jag ser det är väl annars att det kostar 5-600kr att skicka en bräda, plus en extra försäkring mot fraktskador så det blir ju en hel del pengar/problem om man skulle vilja reklamera en bräda tex. -
hej fegler,
tack för svaret men allt har löst sig vad gäller frågeställningen kring frakt och liknande. Har under vårkanten hunnit med att köpa 2 segel av honom och det fungerar…klockrent!! Om man nu inte är en språkpolis (engelskan hans är en höjdare….. )hadé
mats -
Hej! tänkte köpa en bräda från keppler nu när jag inte hittar ngt begagnat och undrade lite om den där extraförsäkringen mot fraktskador, är den ett måste och är det utöver fraktkostnades man får? om man nu inte tar den hur blir det då? jättetacksam för hjälp då det känss lite läskigt att beställa.
//oskar -
Det börjar bli en lång tråd det här nu…
Om jag fattat rätt så anger keppler en fraktkostnad som motsvarar att skicka ett vanligt paket och då har man ingen (eller väldigt dålig) försäkring mot fraktskador. När man skickar värdefulla saker så bör man alltså teckna en extra försäkring som täcker utrustningens värde, och denna måste alltså tecknas av keppler innan han skickar grejorna.
Detta gäller väl framförallt brädor som lätt skadas i frakten, har inte haft samma problem med segel och master. -
Det är inte helt lätt att förstå vad vår tyske vän menar. När jag beställde min bräda så frågade jag vad det skulle kosta med en försäkring. Jag fick följande svar:
“hi, it is with insurance no problem
mit freundlichen grüssen”Det var bara att hålla tummarna att det skulle funka. Brädan kom fram utan skador så jag behövde aldrig bekymra mig som tur var. Priset på frakten verkar variera ganska mycket. Jag pröjsade 36 euro men min polare fick pröjsa ungefär det dubbla för en liknande bräda.
-
Hur sjukt är inte detta?
Beställer 3 segel och en bom samt en board bag betalar drygt 11000:- svenska till hans konto..
Vätar några dagar, och får mina saker!Dessvärre upptäcker jag att jag har fått en amex 160-220 bom i stället för North carbon wave s
jag har specifikt sagt att jag skall ha bomen till mina segel och han har sagt i både telefon och email att han har den hemmma och skall skicka allt i paket när jag betalt in pengarna.Tar kontakt med honom, och berättar om förväxligen via e-mail.
Då visar det sig att bomen jag skulle ha var slut, och att han bara hade tagit en inte ens likvärdig som jag dess utom får betale 300 evro för som inte passar mina segel! och skickt med utan att fråga om det går bra i stället?
Fick värken kvitto eller något med paketen???
Hur bahandlar han sina kunder egentligen! någon som har någon idé hur man skall gå till väga för att göra det bästa av situtationen? någon som varit med om samma sak?
mvh /anders
Logga in för att svara.