Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfkompisar önskas tis Sthlm efter lunch

• Surfkompisar önskas tis Sthlm efter lunch

Publicerad av Borttagen användare på 12 oktober, 2009 vid 09:05

Nån som ska ut och var isf ?

Tisdag
    Nord, 10-13 m/s ökande till 16-19 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 20 m/s

Supertråkigt att var ute själv, speciellt vid såna förhållanden så jag hänger gärna på om nån/flera ska ut. Kan dra kl 13:00

Mvh Urban

robin svarade 15 år sedan 10 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • Borttagen användare

Borttagen användare
    12 oktober, 2009 vid 09:12

Ska även ut på Tors och då kan jag efter 10:00

• svenne

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 14:21

Jag ska nog kunna sy ihop nåt…

• robin

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 14:29

Kan jag absolut tänka mig. Gärna något vågigt som Väddö, men plattvatten går också bra. Var är bästa plattvattenstället på nord, jag minns inget bra just nu?

• kesoone

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 14:56

Hej,
    Kanske kan få till någon tid kring 14 i morgon och är sugen.
    Är en nybörjare som inte heller känner att förhållandena är de bästa att åka ut ensam :laugh:. Var överväger ni att vara?
    Jag har nog bara möjlighet kring Svinnige i åkersberga eller möjligen resarö. Dock inget spikat än.

• alarenset

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 14:57

Näsaäng blir det på tisdag, kommer va där från 8:00…
    Jag är lite lat och så finns det bra mat i näsbypark centrum.

• lobo

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 17:03

Några andra bra tips för imorgon??
    Kan kanske komma loss mitt på dan.

• Borttagen användare

Borttagen användare
    12 oktober, 2009 vid 18:41

Jag kollar alltid på spotguiden för att hitta gröna pilar. Näsbypark är bekvämt men då ska det helst vara lite ost med i bilden, dessutom så tror jag inte ålarenset är kvar på vattnet vid 14:00 när han tänkte vara där kl 08:00. Jag tror på Görveln, resarö eller sjöliden då jag inte varit på den sistnämnda, men den ser bra ut på kartan. Under 5 grader i luften och regn så lär det krävas en del vilja för att komma ut, men det går lättare om man är några stycken som är taggade och drar ut typ samtidigt. Jag åker från Söder strax efter 13:00, så jag är nog på vattnet ca kl 14:00, om det är fler på stället. Eftersom jag inte är 20 längre så blir det ca 1,5-2 koncentrerad körning innan man förmodligen fryser ihjäl……, men vad gör man inte för att surfa ?!

Görveln
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Nord&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=156

Sjöliden
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Nord&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=339

resarö
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Nord&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=398

Mvh Urban

• robin

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 18:59

Vi får se, kanske Görväln. Nära hem i alla fall, och nordligt är den enda vindriktningen som funkar hjälpligt där.

• lobo

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 19:17

Blir Görveln för mig om det blåser tillräckligt. Största för tillfället är 5.8. Har aldrig varit där, men nära hem 🙂
    Meddelar imorgon fm hur det blir.
    /Peter

• alarenset

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 20:20

jodå jag är kvar vid näsaäng till lite efter tre, måste till dagis senast fyra.
    Med dubbla våtdräkter å massor av bra kebabpizza klarar man många timmar, hoppas några fler kommer till näsaäng.

• nonnos

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 21:00

Jag väger mellan tis och ons på Näsaäng, tycker dock att prognosen ser mer lovande ut för osdag… Mer åt NNO samt lite högre lufttemperatur… Någon annan som funderar på Näsaäng på Onsdag?

• havstunga

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 21:30
    SolnaUrban;582819 wrote:
    Ska även ut på Tors och då kan jag efter 10:00

Jag hänger på på torsdag! Va ute i dag å höll på att förfrysa Das Schnabel! Annars mycket trevligt!

• broderisak

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 05:21

Just nu snöar det utan för fönstret Urban? Tänkte ni köra i allafall..? Jag skiter i det idag kanske hänger på Torsdag i stället…
    -S-

• lobo

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 05:47

Jag är hemma och tar hand om sjuka barn idag 🙁

• kesoone

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 05:50

Funkar verkligen näsäng på Nord?
    Har troligen bara möjlighet i em denna vecka och helgen ser lite trist ut. Iofs har lördag fått lite mer vind i prognosen 😛

Erken i Norrtälje?

Mvh// Andreas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfkompisar önskas tis Sthlm efter lunch

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.