Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfkompisar önskas tis Sthlm efter lunch
-
kesoone;582983 wrote:Funkar verkligen näsäng på Nord?
Mvh// Andreas
Man får gå i från en liten vik precis norr om “Kråkudden” (100 m norr om själva badplatsen). Där kommer nordanvinden ända in till stranden. Man kan också släpa prylarna genom “djungeln” ut på själva udden och gå i vattnet där.
http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=kr%e5kudden%2c+t%e4by -
Ser lite tveksamt ut där jag är, men vi provar Näsby, är där efter ett någon gång.
-
Jag åker till näsäng nu och kikar hur det ser ut.
// Andreas
-
har varit ute på värtan från 10 till 14:30, lite bökigt att komma iland bara.
körde 7.5 men fick byta till 6.5 då fick jag planing från näsaäng till kyrkviken..helt själv hela dan bara pizza budet som kom vid tolv….
-
Tråkigt att du var själv ute… Det var fullt drag i 6.5:an? Fick du köra med halvöppen dörr med 7.5?
Jag kanske sticker ut imorgon (onsdag) vid 14-15 tiden om det är tillräckligt med vind…
-
Fullt drag med 6.5 å lite ovan att rigga 7.5:an så den fick ligga efter 100m frisim.
Kanske kan jag komma loss imorn med, har inte så många dagar kvar att ta ut bara.
-
Jaja, fullt drag med 6,5 kunde du få ha för dig själv. Det är ju inte ens kul. 😉
-
🙂 Tack för hjälpen vid näsaäng. Första riggning av nya prylarna… inte helt självklart med allt.
Lite taskiga förhållanden för en nybörjare, 7.0 var för stort för mig idag. Men skam den som ger sig. Testade lastgammalt 5.0, passa min nivå mycket bättre… :frown:
Nytt försök i helgen, svinninge, eller kanske erken. :cool2: -
kesoone;583177 wrote:🙂 Tack för hjälpen vid näsaäng. Första riggning av nya prylarna… inte helt självklart med allt.
Lite taskiga förhållanden för en nybörjare, 7.0 var för stort för mig idag. Men skam den som ger sig. Testade lastgammalt 5.0, passa min nivå mycket bättre… :frown:
Nytt försök i helgen, svinninge, eller kanske erken. :cool2:Funkade 5.0:an med brädan? Lite mer lagom stort i byarna kan jag tänka mig:-)
/Robin (han som pajade seglet)
-
Hehe, japp, det funkade, och det räckte för att plana bra i byarna men jag orkade inte så länge, det är tungt att dra segel hela tiden, speciellt med spännrem som upphal :D. Var lite skraj att blåsa för långt utanför udden när jag var trött, blir man helt slut är det inte lätt att komma upp i byarna(om man är noob).
Lördag ser ju kul ut i prognosen på YR.no 10+ men jag tror söndag passar mig bättre 6-7m/s, så det blir nytt försök att få stil på selhänget i helgen. Då blir det nog svninninge.
http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=384// Andreas
-
Robin;583254 wrote:Funkade 5.0:an med brädan? Lite mer lagom stort i byarna kan jag tänka mig:-)
/Robin (han som pajade seglet)
Tur du hittade iland. Såg ut att ha blivit en rejäl reva. Lär komma att gå åt en hel rulle tape… 😉
Själv hade jag inte tid att surfa men kunde inte låta bli att svänga förbi på en “spot-check”. Det verkade ju blåsa rätt bra. -
G_L;583311 wrote:Tur du hittade iland. Såg ut att ha blivit en rejäl reva. Lär komma att gå åt en hel rulle tape… 😉
Själv hade jag inte tid att surfa men kunde inte låta bli att svänga förbi på en “spot-check”. Det verkade ju blåsa rätt bra.Det blir nog reservdelslattor av det seglet:-) Det blåste bra men det var otroligt byigt eftersom det var så mycket väst i vinden.
Logga in för att svara.