• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2005 vid 21:33

Men döö stålsträngat rular så grymt.. är du sugen så ladda Blood sugar sex magic.. Asbra. Förresten är jag så packade nu så allt är bra 😛
    Rock on dude.. !!!!! cool.gif

• sanna

Medlem
    4 april, 2005 vid 12:10

Något som är ruskigt bra är ju The Pixies-Wave of Mutilation. Albumet heter Surfer Rosa, tror jag.

• herodude

Medlem
    4 april, 2005 vid 14:17

mjo kan hålla med om att pixies skivan är GRYMM!!! låten where is my mind på den skivan är stört skön…. btw tror albumet heter wave of mutilation faktiskt….

• hifly

Medlem
    5 april, 2005 vid 11:06

för fan gubbar raggie gäller fortfarande lite bobmarley, dreads, hawaisjorta och flipflop. annars lite skate punk e väll ok som blink 182, sum 41 å greenday smirk.gif

• diil

Medlem
    5 april, 2005 vid 14:13

Kul händelse härom dagen:

Millencolin skulle komma till en skivaffär i Sthlm för att signera sin nya platta, och utanför stod hundratals 15-årings-skateare och väntade/vrålade/puffades/coolade sig som sig bör. När jag frågade några grabbar vad som pågick fick jag svar och en inbjudan att hänga med in, med undertonen ”gubbe, du är ju vrålgammal och har ingen koll!” (jag är 27). Då kändes det jävligt gott att minnas att man pougade runt som en tokig till ”Chiquita Chaser” och ”Mr Clean” för över tio år sedan, same old Millencolin! Jag sade inget till pojkarna dock… grin.gif /D

• hjeltman

Medlem
    5 april, 2005 vid 14:25

Annars gamla goa Gun’s gubbarna i ny tappning, Velvet Revolver.
    Sedan har ju faktiskt dom gamla punkarna i Social Distortion släppt en ny platta ganska nyligen, Sex, love and Rock’n’roll. GRYM skiva om jag får säga det själv. Inte punk längre, men ändå ruggigt bra. wink.gif

• nordgren

Medlem
    5 april, 2005 vid 14:42

Aaaah shit ja, det var tider! Tinytunes, mmmmmh.
    Men senaste plattan var rätt bra, de har börjat komma i de gamla galocherna igen tycker jag.

• styret

Medlem
    5 april, 2005 vid 14:51

inget fel i reggae. tro mej, jag ahr stooor samling jamaikansk musik i mitt skivställ där hemma, mest ska men reggaedelen skäms inte för sej heller.
    det är just det. har haft en hård baktaktsperiod ett bra tag nu och vill varva med guttig surfrock och ahr tröttnat av lite på dom skiverna jag har.
    så föär sista gången alla! tråden var tänkt att handla om surfrock/surfpop. har ni nått att komma med eller?

hawaiiskjortan skippar jag dock gärna… wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2005 vid 15:14

Hej!

Vill du ha riktig surfmusik från begynnelsen så ska du lyssna dick dale annars är ju ”nada surf”, ”the legends”, ”flaming lips” och ”essex green” något som kanske skulle kunna falla dig i smaken? wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2005 vid 09:30

Är det ”stålsträngar, elorgel o´ch texter som handlar om stränder, brudar och kärlek” du är ute efter så ska du gå och köpa Sonic surf city skivan Life´s A Beach. Gruppen är svensk och skivan är från 1994 kanske. Lättlyssnat, tuggummiaktigt, beachboys inspirerad skatepunk light med mycket stränder, kärlek och surf. Har även släppt endel skivor senare men det är denna som satt sig hos mig. Ingen andrenalinkick men jag blir riktigt glad av den. För lite smakprov på texter mm. kolla in. http://hem.passagen.se/sonicsurfcity/

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2005 vid 10:11

Ja millencollin första skiva” use your nose” e en klassiker, minns millens första release party smile.gif Det var cola som lärde mig olla!
    Finns en samlings skiva som heter studio one rockers från jamica, som e gryymt bra!
    eller varför inte lite svenska akademin!!

• styret

Medlem
    7 april, 2005 vid 15:48

Svar till:

Ja millencollin första skiva” use your nose” e en klassiker, minns millens första release party smile.gif Det var cola som lärde mig olla!
    Finns en samlings skiva som heter studio one rockers från jamica, som e gryymt bra!
    eller varför inte lite svenska akademin!!

[/ QUOTE ]

wäääh! det är inte vad jag efterlyser, som sagts typ 3 gånger nu. tack för du hjälper till men har sagt att jag har alldelles för mycket sån musik som det är. bland annat use your nose, och det är inte surfrock/pop.
    har redan svenska akademiens plattor med men dom är inte heller surfrock eller surfpop.

men för övrigt spelar dom i sandbergen (typ haga) 8 eller 9 juli. 9 tror jag.

• ola_p

Medlem
    7 april, 2005 vid 15:54

Jag tror jag har lite granna iaf… ”Cowabunga! The Surf Box”(4cd box) e ju oumbärlig, sen felar väl inte ”Hawaiian Slack Key Guitar Masters” även om det kanske inte är exakt vad du letar efter (tänk endless summer)…
    Kika in på http://0la.corruptspace.com/playlist/ å skrik till om du vill lyssna på nått…

• hifly

Medlem
    8 april, 2005 vid 10:29

ginzaharen skivasom heter hawai classins aloha för 10:- det e de väll värt 😛

• styret

Medlem
    8 april, 2005 vid 10:31

nu börjar det likna nått. men min dtor är ju bög just nu så det får bli köbeskiver ola.

hifly, ska kollas up. taugar.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.