• Publicerad av mexi_ på 14 september, 2004 vid 11:23

Tanken med denna tjänst är väl att vi skall meddela förhållande på plats och inte använde detta som chatforum.
    Jag misstänker att det (som allt annat) kostar pengar så fort ett meddelande skickas, och stockholmsgruppen är nog ganska stor (antal meddelande * antal medlemmar * sändkostnad = mucho pengar).
    Det är väl upp til var och en att rapportera in när det är bra förhållande, då blir det enkelt och man får bara “bra” meddelanden och inte massa onödig information.

calle svarade 20 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • calle_b

Medlem
    14 september, 2004 vid 11:32

Håller med! Servicen är juh mujbjien och det vore synd om den skulle läggas ner pga av onödigt shit typ, “Var funkar det idag?” och “Jag prövar 12.5” och “Mina kallingar är lila” osv osv. Ärligt talat.

Musta på

• silversurfarn

Medlem
    14 september, 2004 vid 12:12

Ja precis. Dels kostar det pengar dels är det irriterande med en massa onödiga sms.
    Tycker att den här tjänsten är helt suverän, vore som sagt synd om det slutar med en kakafoni av frågor om vart man ska åka istället för rapporter.

• calle

Medlem
    14 september, 2004 vid 13:53

Hej!
    Detta har diskuterats tidigare och den allmäna uppfattningen är väl att “ingen” är intresserad av en massa frågor, endast rapporter.
    / Calle

• robin

Medlem
    14 september, 2004 vid 13:55

Håller med om att frågor är sjukt onödiga. Dessutom är det sällan man kollar telefonen när man är ute och surfar, så det fråge-sms:et får man förmodligen bara när man har riggat ner ändå. Däremot tycker jag att det är vettigt att skriva när det INTE blåser, i alla fall om prognosen har lovat annat. Det bör stoppa många bomkörningar.

• gifvars

Medlem
    14 september, 2004 vid 19:18

Japp, så är det.
    Jag har vidtagit vissa åtgärder för att komma tillrätta med problemet. Vi får hoppas det hjälper.
    En bra ide att rapportera även när det inte blåser om rapporten lovat det omvända. Eller om det börjar öka, vilket jag inte gjorde på Torö i Söndags, fy mej.

Kolla den här tråden om ni är osäkra.
    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=238930&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

Kör hårt,

• nordgren

Medlem
    14 september, 2004 vid 19:32

Hur mycket kostar det egentligen att rapportera in på surfnet?
    Anta ett område med 15 anslutna.
    Det är alltså inte vanlig SMS taxa utan blir det * 15 eller?

• calle

Medlem
    14 september, 2004 vid 20:33

För dig är det vanlig SMS taxa.
    / Calle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.