Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfparkeringen i varberg
-
Nystrup(?) camping i södra Klitmöller har samma grej och kostar 100Dkr/natt oavsett antal pers i bussen. Bra initiativ och man ställer bussen mittemot infarten på en gräsplan och har nära till duschrummen mm och Internet.
/Magnus -
-
Ja vi får hoppas att det löser sig så att vi får ha kvar “våran surf parkering”
på något sätt -
Jag tror inte det är campingarn som är problemet för där är det fullt på hela västkusten.Och jag tror inte att några surfare är “snyltare” utan gärna betalar
en summa för att stå på parkeringen -
En annan sak: Finns det inte möjlighet att låta campingägarna erbjuda surfarna på parkeringen diverse tjänster mot betalning? Okej, det är inte campingägarnas mark, men om det vore möjligt så är det ju bara campingägarnas fantasi som sätter gränsen, våtdraktstvättar, segeltvätt, riggskjul, dusch osv osv.
-
wave classic?
Gäst30 augusti, 2006 vid 11:38Vart kommer folk bo under waveclassic ??
Pågår det några disskutioner med varbergs kommun angående parkeringen? Varbergs surfklubb kanske pratar med dem? Surfers paradise har dom någon ställning i detta? Kommer ju förlora massor med kunder om varberg förlorar sin surfstadsstatus.
Hur funkade silvertejpen?
Om vi inte får tillbaks surfparkeringen kommer jag skippa varberg i fortsättning, parkeringen är ju den stora anledningen att man åker hit.. blåser ju nästan aldrig på sommaren och om det blåser så är det iaf bättre surf i klittmöller.
-
saxat från apelviken.nu:
Vi har fått klart från polisen och kommunen med p-plats för surfbussar under helgen också, det kommer dock vara restriktioner om var, när, hur man får stå under natten. Men ingen surfbuss kommer få böter på 300kr under helgen. Hänvisningsskyltar och information kommer finnas på plats!
Logga in för att svara.