Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpartner?

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2002 vid 10:50

Jag vill bara säga kolla reklamavbrotten som dyker upp helt oväntat och osynkat i rullen Aloha Classic 1. Man borde köra dessa i Bingolotto.
    /Doug Hunt

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2002 vid 11:08

en blåsig och solig dag försommaren -83 kom min farsa hemsläpandes på en Surfpartner Rocker!! Vi snackar 3,9 m och massa kilon!! Självaste Ingemar Stenmark hade seglat på den i en promotionfilm (utanför Göteborg någonstans) för Surfpartner och kolossen blev “över” efter inspelningen.

– sen var jag faktiskt med farsan nere i en fabrik i närheten av Halmstad där de tillverkade plastbitarna i jättelika gjutgärnsformar som de fyllde med gammal skräpplast …

det hela påminner faktiskt lite om IT-hypen som varit de senaste åren – fast då en surf-hype. Tillverka surfbrädor i Sverige – vilken tokig idé!

Själv byggde jag två egna brädor i polyester+clark foam, köpte senare en F2 Starlit av tjötjanne

/combat 4.2

p.s. kolossen ligger fortfarande kvar i mina föräldrars trädgård – min syrra hävdar att hon vill ha den kvar ifall hon skulle ut och segla någon sommar (blir nog hennes barn isåfall).

• mexi_

Medlem
    10 april, 2002 vid 12:06

Jag har en dufour wing liggande på tomten hemma, en riktig höjdare, har faktiskt seglat den på slör med full planing, problemet var bara fenan (12-13 cm mjukplast) som fladdrade som en galning då. Tycker fortfarande om den som nybörjarbräda, fast gärna med en nyare rigg kring kanske 5 kvm…….

• frog

Medlem
    11 april, 2002 vid 13:39

Klart man minns Klepper 272. Tycker fortfarande det är den bästa brädan jag har haft!??? Det var med denna bräda jag fick min första spinout, gjorde mitt första hopp, gjorde min första riktiga gipp. HÄRLIGT!!!!!
    Satte inte denna bräda speedrekord för standardbrädor?
    Tyvärr höll den ju dåligt…….. men det är glömt och förlåtet.

• frog

Medlem
    11 april, 2002 vid 14:04
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 18:15

Surfpartner Dry!Oj Oj Oj oranga fotstroppar

• lillfiskarn

Medlem
    10 mars, 2011 vid 06:54

Veteranbrädstävling!!! Det tycker jag var en rolig idé.. Ta med alla gamla pråmar, dela upp i klasser, tex. “brädvikt under/över 40kg.” osv.. Grillning och ölning. Jag skulle kunna donera min “Beachboard” som förstapris. Cheers!

• tsss

Medlem
    14 mars, 2011 vid 21:36

Rekord i tidsdifferens mellan svaren i tråden???

Imnponerande med nästan 9 år mellan sista och näst sista inlägget. (Som efter mitt inlägg nu döps om till näst sista och nästnäst sista inläggen) Måste vara ett svårslaget rekord!!?

Grattis oxå till “Lillfiskarn” för premiärinlägget!!

• toroloco

Medlem
    19 maj, 2011 vid 20:57

hahaha !!! jag har en sky som är fortfarande i mycket bra skick!! har försökt att surfa på den , men det är omöjligt , för lite volym , när man är fortfarande på nybörjar nivå. köpte den ny i början på 90`talet….

• styret

Medlem
    21 juli, 2011 vid 11:57

Min nuvarande chef jobbade på surfpartner när det begav sig. Nu säljer han annat skräp till folk…

• tsss

Medlem
    26 juli, 2011 vid 07:52

Det finns t o m dom som saknar sin Surfpartner (även om den kallas Surpartner i Blocket-efterlysningen) när den väl lyckats driva iväg en blåsig julidag. Kanske någon lycklig ägare kan skänka bort sitt ex om Miguel nedan inte återfår sin?

Efter en nödsituation 2011-07-24 i Sko Fjärden i Sigtuna/Skokloster blev en surfingbräda av märket Surpartner borttappad. Surfingbrädan sågs flyta mot Söderskogen, Slotts-skogen, Skokloster. Det är en windsurfing ( vindsurfing ) bräda men utan seglet på. Jag kan beskriva den noggrant. Med vänlig hälsning Miguel 070-2179957

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpartner?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.