Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Surfprylarna på flyget?

• Surfprylarna på flyget?

Publicerad av anonym-anvandare på 19 juni, 2003 vid 15:42

Hur mycket brukar det kosta att ta med surfprylarna på flyget (Sydafrika)? vilket flygbolag är billigast när det gäller det? Jag funderar på om jag ska köpa begagnad utrustning här i Sverige och ta med det, eller om man ska köpa där (budgeten är inte särskillt stor)

lars_k svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jopi

Medlem
    22 juni, 2003 vid 09:33

Om du inte har så mycket prylar så kan jag tipsa om ett sätt som vi provade i vintras.
    Packa in ALLA surfprylar i EN boardbag och se till att du kommer under flygbolagets gräns för max bagagevikt eller i alla fall inte för mycket över (brukar vara ca 24kg), storleken brukar inte vara ett bekymmer. Sedan packar du alla kläder i handbagaget och det du inte får ner i handbagaget köper du i sydafrika då kläder är billigt där.
    Detta funkade kanon för oss, vi var fyra stycken som inte betalade ett öre extra för surfprylarna, men vi reste iofs med minimal utrustning.

• lars_k

Medlem
    22 juni, 2003 vid 10:14

Jag betalade $200 åt varje håll för att ta med surfutrustning. Mitt kit vägde 42 kg, strax under gränsen för dubbel avgift (45kg).
    Packade bräda, 4 segel, 3 master, 2 bommar + våtdräkt i boardbagen.
    Känns tveksamt att komma under 24 kg…men det kanske går med ett minimum av grejer.
    Åkte med KLM, 7500 kr t.o.r (plus $400…).
    Surfshoparna hade rätt dåligt med beg-utrustning, priser som i sverige. Dock sålde många surfare grejer, de satte upp lappar vid spoten och på sina bilar.
    Känns lite osäkert kanske att hoppas hitta bra grejer där nere, jag hade nog köpt allt i sverige och kört in mej på det innan.
    Lycka till. smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Surfprylarna på flyget?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.