Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfresa i höst…
-
Surfresa i höst…
Publicerad av flowboy på 4 juni, 2004 vid 11:48Jag och polarna ska ut o resa i höst. Vart ska vi åka? Vi vill att stället ska ha bra windsurfing,surfing,uteliv(kultur) och andra events… Samt att det inte ska svida allt för mkt i plånboken.
Sydamerika, är det bra? Kanske Bolivia, Peru eller Chile? Eller är Maui ett ställe man bör ha surfa på? Men är det inte svindyrt där? vi kollade på boende men de skulle ha typ $100 per natt
/Ronniemuche svarade 20 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Glömde logga in förut…ja varför Bali är bra, fler orsaker:
I första hand kan jag inte uttala mig om vindsurfing då jag endast testat vågsurfing där, men möjlighet till detta finns säkert också, dock svårt att hyra grejer. Vad som talat för Bali är klimat, pris och grymma förhållanden. Jag var där 3 veckor i november förra året med några polare. För nybörjaren i vågsurf är Kuta grymt, beachbreak och inte fullt så mycket folk som innan bomben. Vi hyrde brädor för ca 15 kr heldag (efter vissa diskussioner…) För avancerad surf finns dreamland, Uluwatu och ett gäng andra spots som är bra (reefbreak). Lätt och billigt att ta sig runt. Det som talar extremt mycket för Bali är ock priset. Vi bodde centralt i Kuta för ca 35 kr per natt på ett fint ställe med pool och frukost i priset (Simpang Inn, rekommederas. På vissa utflykter som t.ex. Gili Islands (måste-ställe att besöka) bodde vi schysst för 17 kr natten och då snackar vi ändå bra standard (dusch, frukost, fräscht, kanonläge). Käkade fint gjorde vi för ca 20 kr. Detta i kombination med att folket är mycket vänliga gör det till ett i mina ögon grymt resmål!Lycka till med resandet!
/johan
-
Ja ska inte säga nåt för ja har inte vart på bali men ja har fått för mig att de inte e speciellt vindsäkert?
nån som vet?
-
Spenderade okt 03 till feb 04 i Indonesien och mestadels var jag på Bali. Bästa säsong för vågsurf på Bali är juni-aug. På västsidan av Bali där de flesta kända bryten ligger (även Kuta) blåster det nämligen offshore. I okt/nov funkar denna sida även för vågsurf men framåt dec så blir det kraftig onshore vind på dagarna och man får åka över till östsidan för vågsurf. Det tar dock bara 15min med moppe/bil.
Under dec-feb så hade man fått sista bästa vindsurf i sitt liv på västsidan ibland om man hade haft grejor att köra med. Det finns ingen uthyrning men när det inte blåster så mkt ser man ibland någon ge sig ut på någon pråm. En del kitare syns oxå.
Tillägas skall dock att vattnet blir riktigt äckligt under dec-feb när det är regnperiod. Plastpåsar, flaskor, trä och grishuvuden är lite av sakerna som kommer upp på stranden.
Tror du ska åka nån annanstans om det är vindsurf som prioriteras men vill ni bara surfa, hade gött och leva billigt Bali jävligt bra./Lars
-
Tack för responsen, men finns det ingen annan som vill dela med sig av sina resor?????
-
Kapstaden November-Februari är bra och vindsärkert. Men inte jättebilligt då!!
Logga in för att svara.