Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfsäsong: Var, när, hur?

• Surfsäsong: Var, när, hur?

Publicerad av eric_w på 25 augusti, 2007 vid 11:49

Hej.
    Efter vinterns skidåkande tänkte jag att sen surfsäsong på X antal månader skulle vara kul att göra i vår/sommar. Helt ny på det här dock. Frågorna lyder:

Vart skall man åka denna tiden på året!?
    Hört talas om Bali, Lanzarote och Tailand. Frankrike?
    Städer och orter som har bra surf?

Hur bor man och tar sig dit. Ska man satsa på att hyra lägenhet i förtid, eller åka med ett resebolag och hoppas att man har tur och fixa allt på plats..?

/Eric

svenne svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • empan

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 13:47

Hej hej.
    Jag tycker Bali är ett grymt bra alternativ, jag var där förra året mars- maj. Bra surfing för både nybörjare och när man blivit bättre. Dessutom är det billigt att bo óch leva där. Man kan hitta just boende för 20 spänn natten och mat för runt en 10 per dag.
    Om man letar lite bland resebolagen kan man hitta billiga resor med öppen biljett hem och gratis frakt av bräda.
    Hoj

• eric_w

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 19:00

Låter som något att satsa på det där, antar att det är ganska varmt därborta då. När tar säsongen slut egetligen? Vet inte så mycket om Bali, är det stort så det är någon speciell del man bör sikta på?
    Tack för tipset i alla fall. 🙂

• ozzyscott

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 19:45

@EriC_W 408481 wrote:

Hej.
    Efter vinterns skidåkande tänkte jag att sen surfsäsong på X antal månader skulle vara kul att göra i vår/sommar. Helt ny på det här dock. Frågorna lyder:

Vart skall man åka denna tiden på året!?
    Hört talas om Bali, Lanzarote och Tailand. Frankrike?
    Städer och orter som har bra surf?

Hur bor man och tar sig dit. Ska man satsa på att hyra lägenhet i förtid, eller åka med ett resebolag och hoppas att man har tur och fixa allt på plats..?

/Eric

Hej, kolla min kompis hemsida i holland, http://www.ozlines.com. Han driva en surfschool i holland med resor till franrike. maila mig vid frågor. Scott

• ozzyscott

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 19:47

Hej, kolla min kompis hemsida i holland, http://www.ozlines.com. Han driva en surfschool i holland med resor till franrike. maila mig vid frågor. Scott sixtensdad@hotmail.com

• ice

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 19:20

australien, bali…

ska du säsonga där nere räcker en flygstol dit…
    annars kommer du bara boka om din hemresa när du förstår hur underbart där är nere 😀

• yann

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 19:44

Vanligt visum får du bara i 60 dagar i indonesien. Visa on arrival i 30 dagar så ska du stanna längre så får du köra ett visa run till kuala lumpur och tillbaka för att förnya. Flygstol är det enda du behöver boka till Bali. Resten löser du när du kommer dit. Bästa vågsäsongen är juni-aug men det är nog mer än du behöver om du är grön. Bryter året om annars och är som sämst på våran vinter.

• svenne

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 21:07

Syrran och snubben är i Sydafrika nu, och det finns visst surf så det räcker… 🙂
    Förhoppningsvis kommer de hem med leasing klar på ett kommande backpacker/adventure-hotell, kan bli ruggigt bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfsäsong: Var, när, hur?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.