Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surfsemester i November, vart?

• Surfsemester i November, vart?

Publicerad av tekla på 28 juli, 2010 vid 21:15

Vi tänkte åka på semester 3v i November, framförallt för att kitesurfa men även för att lära oss vågsurfa.
    Någon som har erfarenheter av Sydamerika eller Karibien under November? Eller finns det något bättre ställe?

sourra svarade 14 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • virena

Medlem
    28 juli, 2010 vid 21:48

Om ni vill vågsurfa också, åk till Peru mancora. Det är både vind och vågor i november. Kolla in min tråd nyligen med en lite väl lång film från där om du är nyfiken. Vi var där när det inte var vind säsong. Men i november blåser det. Brasilien super för kite, men i Cumbuco är det supersvåra vågor, med sjukt tryck i. Fast Paracucu har fina vågor för surf, men massa sten under:)

• sourra

Medlem
    28 juli, 2010 vid 22:25

http://www.kiteworldmag.com/travel/

Det finns en hel del bra info om du browsar runt där. Windstats och spotsinfo för en massa ställen runt hela halva globen.

• hillevan

Medlem
    29 juli, 2010 vid 09:16

Hahah hej tekla 😀

• tekla

Medlem
    29 juli, 2010 vid 19:47

Tusen tack Virena, kul film! 🙂
    Var helt inne på att åka till Cumbuco efter att ha googlat runt & läst att det är ett drömresmål med låg kriminalitet osv. Sen hittar jag en sida där folk skriver att nästan alla som åkt dit blivit knivhotade och rånade.. och det låter ju inte som en drömresa för mig. Därför är jag hemskt tacksam om ni har fler tips och råd!

Men Peru låter väldigt intressant, att jag inte hade en tanke på det! Inkatempel och sånt spännande också. Nu har jag läst på lite och måste säga att jag är riktigt sugen! Är det något mer jag behöver veta? Bra spots? Boende? Ska jag ha med mig pepparspray så jag slipper bli knivstucken?

Sourra: Tack för länken! Du har inga egna erfarenheter av något bra ställe?

Har inga andra på surfzone varit i Sydamerika eller Karibien förutom Virena!?
    Aruba? Dominikanska republiken? Guadaloupe? Bahamas? Hawaii?
    Kom igen!?

• acemattias

Medlem
    29 juli, 2010 vid 21:23

Rio de Janeiro är dyrt och har inte den bästa kitesurfingen men är världsbäst om du vill ha variation i extremsporter och nöjen i allmänhet.

• sourra

Medlem
    30 juli, 2010 vid 19:15

Har tyvärr inte några erfarenheter av utlandssurf i November (Sverige är ju som bäst på hösten hehe). Hör med svenskligan som var i västra australien ifall inte Perth har kommit igång i November. Om ni av någon anledning får för er att åka efter nyår så är Boavista helt klart att rekommendera. Sicket ställe…

http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_rabil_boa_vista.htm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surfsemester i November, vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.