Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshop Keppler.de

• surfmats

Medlem
    21 maj, 2005 vid 07:19

Jag köpte en Naish Titan 110 -04 från Keppler nu i vår. Problemet är att det betalningsvilkoren är sådana att de vill ha pengar först och sen skickar de prylarna. Det kändes lite sisådär tyckte jag. Så jag ringde och pratade med deras boss som heter Werner (pratar hyfsad engelska). De finns ett alternativ där en speditör med lokalkontor i skåne sköter frakten, och när paketet är hos dom (i Skåne alltså) betalar man till deras bankkonto och sen levrerar de ut det till dig.
    Men innan du skriver på följesedeln: Packa upp och KOLLA ORDENTLIGT efter transportskador. Jag gjorde misstaget att inte kolla så noga, skrev på lappen och när jag sen kollade noggrannare så var det en krosskada i nosen. Ilsken ringde jag till speditören som naturligtvis hänvisade till Keppler. Han var rätt bra att ha att göra med, erbjöd sig att ta till baka brädan eller att ge mig lite pengar tillbaka. Så det löste sig ändå. Frakten kostade runt 60-80 Euro har jag för mig. Om du ska handla där så ring i stället för att maila, det blir mest “godag yxskaft” på returmailen.

• lars_k

Medlem
    21 maj, 2005 vid 07:51

Jag har köpt 3 st brädor av Keppler, brorsan 2 st. Har betalat i förskott på Werners konto. Våra brädor har varit felfria när de kommit fram. Synd att inte alla har haft samma tur som vi…

• surfen

Medlem
    21 maj, 2005 vid 15:59

Samma här! 3 brädor segel inga problem vid leveranserna allt OK.

• soulandradical

Medlem
    23 maj, 2005 vid 10:50

Samma här. Jag betalde dock i efterskott när brädan levererats. Satte in pengar på hans bankkonto. Det funkade det oxå – men han knorrade nog lite vill jag minnas.

• herodude

Medlem
    23 maj, 2005 vid 13:02

hehe då kör jag på tredje varianten jag fick betala vid leverans av typ ups, med cash kändes bra att inte behöva göra nåra ulägg å så, fick mitt zone å en x5 mast till as bra va det, men tbvärr är det inte alla som haft samma tur….

• clabbe_h

Medlem
    23 maj, 2005 vid 14:58

Betalade i förskott när jag köpte bräda, segel och mast av dem i höstas. Inga fraktskador eller andra problem. smile.gif

• hakuna

Medlem
    23 maj, 2005 vid 15:44

När man gör affärer med tex Kina så gör man en sk rembush (säkert ett franskt ord som inte alls stavas så). Då låser banken pengarna på ett konto och meddelar mottagarens bank att pengarna är låsta. När grejorna kommit fram så meddelar man det och så släpps pengarna till den som skall ha dem. Vet inte om man lätt kan göra det här som privatperson och vad det kostar…

/Niclas – skall fh göra big business i Kina inom några månader

• basse

Medlem
    24 maj, 2005 vid 05:29

Det borde inte vara några problem. Ofta låser hyrfirmor en summa som de sedan kan plocka ut om det skulle behövas.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshop Keppler.de

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.