Senaste nytt Forums Surfspots

• Surfspots

Publicerad av madviking på 18 februari, 2004 vid 11:31

Har en fil med surfställen som jag har byggt på under flera år, baseras på egna erfarenheter och information på webben. Får aldrig tid till att fixa nån hemsida så jag sprider den här.

Som ni kommer att märka har jag letat efter ställen med så öppet vatten som möjligt och surfställen för samtliga vindriktningar och då speciellt för Stockholm.

Stockholm ligger tyvärr helt fel, västan kommer från fastlandet och övriga vindar förstörs av en stor (j-vla) skärgård. I Stockholm kan det skilja sig markant om man åker några extra mil till en mer öppen plats, vinden blir både högre och stabilare.

Ta filen för va den är, bifogar den i Excel-format. Tar gärna emot kommentarer och kompletteringar, så ger jag ut en ny utgåva så småningom.

/MadViking

anonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • skarabe

Medlem
    18 februari, 2004 vid 13:27

Grymme! Har haft lite samma idé, men har inte hållt på mer än ett litet, litet tag.. Här är i alla fall lite extra utöver MadVikings fina matris – för er som gillar GPS.

Lat/Lon hddd°mm.mmm’
    WGS 84

Gislövs Hammar N55 29.220 E14 18.921
    Klagshamn N55 31.218 E12 54.078
    Ljunghusen N55 23.477 E12 55.924
    Skanör N55 24.978 E12 49.945

Håller på att samla in efterhand.. Har du surfspots i GPS-format så skicka gärna till mig! Är även intresserad av Danmark.

• oskie

Medlem
    19 februari, 2004 vid 12:08

Mäkta imponerande lista får jag säga (även om t.ex. Klagshamn i Skåne fattas smile.gif )! Skulle vara intressant med nåt webbgränssnitt till den…

• drakglenn

Medlem
    19 februari, 2004 vid 12:52

Snyggt jobbat ”Madviking” cool.gif,
    ruskigt lik min egna lilla platsguide.

Perfekt att ha ett exemplar i bilen när man är stressad & behöver snabbt beslut.

Tackar…..

//Glenn

• cambo

Medlem
    19 februari, 2004 vid 15:11

Även lite godisar för oss på västkusten. Saknar ställen vid ostliga vindar här. Höviks Badplats på Tjörn såg jävligt intressant ut utifrån dina noterningar, någon som har något ytterliggare att tillföra där?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2004 vid 22:56

bra jobbat! men du missade tyvärr alla de bästa våg spotsen på hela öland…grönhögen, trollskogen, nedre ålebäck, byxelkrok m.m men det går ju alltid kompletera smile.gif

bra jobbat!!!

pelle

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2004 vid 11:02

Va gött – ser att jag får ha mina Favvo spots inofficiella ett tag till då smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Surfspots

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.