Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfspots i Frankrike

• surfspots i Frankrike

Publicerad av anonym-anvandare på 19 juni, 2000 vid 11:38

Är det någon som vet om det finns några bra windsurfspots i södra Frankrike.Finns det någon vind där under sommaren överhuvudtaget eller är det lika kass som här hemma i sverige under sommaren.

fghi346 svarade 15 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • tushingham

Medlem
    19 juni, 2000 vid 12:22

Hela kusten från Hyeré och västerut till Marseille är mycket bra (T ex Almanarre, Six fours, Sanary och St Cyr/Les Leques). Mistral vinden har inget sommarlov så det går nog att segla en hel del.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juni, 2000 vid 14:20

Jag seglade fšrra sommaren en dag i La Tranche sur meer sšder om Nantes. Det fanns flera uthyrningar med bra prylar. Mycket fina vŒgor i jŠmna set.
    /hc

• longbayrider

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 12:00

Hej Åker till Toulon om några veckor och vad jag kan förstå så ligger Hyeres och Almanarre inte långt därifrån. Orkar dock inte släpa med mig prylar så jag undrar ifall det går att hyra på plats. Nån som vet? Är hyfs på både kite och vindsurfing så det går bra med båda. Lite priser vore inte heller fel…

/Danne

• the_novice

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 19:46

Självklart kan man hyra på plats, om ni har bokat boende så är det bara att googla fram närmsta ställe…

I La Bergerie (filmsnutt här: http://www.youtube.com/watch?v=5SiMsnlWPW4) tex så ligger UCPA och det finns både shop och uthyrning direkt på stranden. Tror att jag gav ca 35€ för tre timmar med valfri bräda (körde hela gojas våglinje…) och North segel. Träna upp franskan innan ni åker bara så får man väldigt bra bemötande!!

• fghi346

Gäst
    6 december, 2008 vid 18:05

It’s reasonable to be disappointed with prolonged maintenance periods, but remember that World of Warcraft is a feature-rich product that’s doomed to get bugs lost in code until they show their ugly little faces some time in production.How do you think? By the way, we are a professional world of warcraft gold store have been created for many years, we supply cheap wow gold for local customers. You may buy cheapest wow gold on our wow gold site http://www.inwowgold.com. Fast buy wow gold.We provide the cheapest gold all the wow servers and the first class service to our loyal and reliable customers. We have available stock of wow power leveling on most of the servers, so that we can do a really instant way of delivery.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfspots i Frankrike

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.