Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfspots nära Hälsö

• Surfspots nära Hälsö

Publicerad av henrik_a på 8 februari, 2011 vid 21:06

Som nyinflyttad på hälsö börjar man fundera på vart man surfar bäst på hälsö/öckerö/Hönö/Foto
    Bagglebo och Hummerviken känner jag till men i övrigt så är det ett norra skärgården en vit fläck på kartan
    Tacksam för svar
    Henrik

henrik_a svarade 14 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dr-masse

Medlem
    9 februari, 2011 vid 09:04

Det finns ju några rysligt rutinerade locals där på öarna (det vet till och med jag, evigt förvisad till 08-land som jag är) som garanterat känner till varenda vik, bryt och vindhål värt att veta något om… så det är väl ”bara” att segla på under året, lära känna lite folk och se vad som händer… 😀

• lars_k

Medlem
    9 februari, 2011 vid 10:11

Jag har kört i sundet mellan Öckerö och Hälsö ett par ggr. Riggade och gick i vid hamnen på Öckerö-sidan. Plattvatten som funkar vid V-NV. Annars lär Rambo o Co köra på insidan Öckerö på N eller S. Går då i vid fotbollsplanen på andra sidan vägen, norr om ”Intaget”.
    På SO kan man köra vid Fotöbron, gå i på Hönö-sidan. Hönö/Lappesand på SV-V.
    Vågor kan man köra vid Hummerviken på öckerö, runt V funkar dock onshore…
    Detta är vad jag känner till. Locals har säkert många fler spots att tipsa om.

• bananen

Medlem
    9 februari, 2011 vid 10:45

Henrik, jag var på väg att skriva nåt spydigt, men jag skiter väl i det 😀

Hoppas att du kan visa några tunga spots när jag kommer förbi!

• henrik_a

Medlem
    14 februari, 2011 vid 10:06

Kom du bara, jonas.
    Jag ska hitta ett surfspott som fårn Dalen att likna en bleck kopia av Fiskebäck.

Tack för alla tips. Verkar vara mycket platvatten. Är det bara Hummerviken som gäller om man vill segla i vågor?

Vart tippar Göteborgshamn sina muddermassor? Kan man tänka sig att arrangera en sandbank på 1.5 m djup utanför sundet mellan hälsö och öckerö?

/Henrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA