Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfspots Södra bohuslän?????
-
Surfspots Södra bohuslän?????
Publicerad av hjeltman på 6 juni, 2003 vid 07:35Är det någon som vet några bra spots Norr om Göteborg??
Verkar somom det kommer att blåsa bättre norröver än här i Götet..//jon
lars_k svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
ejs!
ja igår verkade det som vinden pungade på hela kvällen norr om gbg… tänkte tanken att åka uppåt men ja du vet ju vart vi hamnade.
Funderade lite på björlanda, men kanske inte tillräckligt långt norrut?
Annars finns ju stenungsund/stora höga eller om man åker ännu längre upp, Ljungskile, där kan nog vara riktigt bra.
Va säger du om ikväll?…Z snackade om att sitta ute i fiskebäck, snacka skit, dricka en bärs o sen slagga i bussen.
Eller så drar vi uppåt?….om du inte jobbar ikväll?
-
Jag vill ju helt uppenbart Uppåt
Det är liksom meningen med tråden
Jag har för mig att det finns nått som heter Bohus Malmö fick jag reda på att det heter.. Tydligen en bra bit bort. Men jag är på!
-
Gött!, jag kommer från jobbet här vid 2, men måste åka vägen om Megmax o pröjsa seglet o sen plocka upp tjejen… tiden rinner la iväg som vanligt.
Du slutar tidigt idag eller?
vi kan la börja med björlanda som e närmast, så drar vi oss norrut om vinden gör likadant?
-
Ett tips är att hitta en bra ställe att rigga och gå i. Sedan kryssa ut bland skären och leta vågor.
Jag hade en bra kväll igår utanför Mollösund. Gick i vid Edshultshall och kryssade ut ett par km till 2m dyning.
Blåste 10-13 m/s däruppe medan GBG hade 5-8 m/s.
Logga in för att svara.