Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfutrustning på tåg?

• Surfutrustning på tåg?

Publicerad av anonym-anvandare på 28 juni, 2004 vid 21:10

Undrar om det är någon som har erfarenhet av att ta med surfutrustningen på tåg i Sverige. Går det att ta med grejerna på en avgång med SJ eller Connex? Har sett någonting om att Connex ansåg att tillåtet bagage på deras tåg var allt man själv mer eller mindre obehindrat kunde bära till tåget. Väl packad så borde ju en surfutrustning klara det kravet. På tåget sedan vet jag inte om takhöjden räcker till för att ställa brädan, och att lägga den i gången kanske inte blir så populärt. Någon som har testat och vet om det funkar fint eller bara blir jobbigt? Även bussar, spårvagnar osv vore intressant och höra om någon testat.

Kenneth

sinclair svarade 20 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jonasp

Medlem
    28 juni, 2004 vid 21:15

Jag har tagit brädan + en rigg på Saltsjöbanan, samma som gamla t-vagnar, körs av connex dessutom.
    Brädan tog massa plats och konduktören var inte ett dugg imponerad men det var inte många som åkte så jag fick va kvar i alla fall.

• nik

Medlem
    29 juni, 2004 vid 07:08

Jag vet att Connex iaf använder ett last utrymme för skrymmande gods som det så vackert heter där du kan transportera grejor dock för en liten avgift tror jag.
    info@connex.se

• lajvarn

Medlem
    29 juni, 2004 vid 07:55

ska du åka långt med, sov eller liggvagn kan det bli trångt redan i ingången, att få in grejerna blir nog inte allt för lätt.. ungefär som att få in en hörnsoffa i badrummet..

• brickan

Medlem
    29 juni, 2004 vid 08:26

Men dom har ju takräcke som ingen använder? tongue.gif

• kajtaren

Medlem
    29 juni, 2004 vid 08:55

Just därför är jag så glad att jag sålde w-surf prylar och satsade på kajt! Förra veckan skulle jag till sommarstugan i Kalmar så var det bara å kliva opp på Kust till Kust tåget GBG-Kalmar å slänga upp ryggsäken tillsammans me 140cm brädan på hyllan, sätta sig och ha en skön resa! wink.gif wink.gif wink.gif

• sinclair

Medlem
    29 juni, 2004 vid 09:11

Grattis!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA