-
Survival-kit för surfare
Denna sport inkluderar oneklingen kånkande på en massa prylar, mer eller mindre användbara. Vad har ni egentligen mer er för ”bra att ha”-grejor till surfet som kanske inte direkt har med utrustning eller segling att göra? Jag har gjort en liten lista med det jag brukar släpa med mig, men som kanske lika gärna kunde varit kvar hemma..
- Kikare, bra att ha för att kolla in polarna en bit ut på vattnet när man själv inte orkar segla mer
- Vindmätare, egentligen helt meningslös då den bara (möjligen) visar hur mycket det blåser vid bilen (och man ändå kollar in vad de andra riggat innan man bestämmer sig för storlek)
- Termos med varmt vatten, skönt att hälla i dräkten innan surf under vinterhalvåret
- Sittunderlag, visst – lite Mulle-varning på denna, men det är skönt att slippa bli blöt/smutsig i arslet när man ska dra nerhalet
- Tändare, för att kunna båla halvkass tamp
- Keps, när man är lite frusen och drar upp hoodyluvan vill man ju inte ha den i ögonen när man riggar. Dessutom slipper man visa saltvattenrufset för folk man möter
- Deo, för att skona kollegorna efter ett ”på vägen till jobbet”-surf
- En tjuga, till den snikna scoutkillen som tar P-avgift på södra parkeringen i Skanör, eller till en festis på Statoil efter surfet
Vad har du med dig för halvonödigt junk och varför?
Logga in för att svara.