Jag gillar verkligen den nya designen. Mycket bra att ni delat upp vind- och kitesurf mer, mycket lättare att få en bra översikt. Lättare att navigera har det också blivit.
Sökfunktionen i Köp & Sälj verkar inte fungera överhuvudtaget, den är väldigt saknad.
När man väl är inne på annons så har rullgardinen “Search” en tendens att fastna framför “Product options”.
Jag har några förslag på hur man kan få lite mer ordning och rulljeans i Köp & Sälj.
I alla annonser tycker jag att märke, modell, år samt storlek alltid ska anges. Lägg med andra ord de som obligatoriska fält i beskrivning. Märke skulle man kunna ha som en rullgardin med alla “kända” märken. Jag tror att detta skulle ge en bättre översikt, framförallt om man alltid kan se årsmodell utan att behöva öppna annonsen.
Sen tror jag att det vore bra om ni tog bort alternativet “No expiration” när man lägger in en annons. Det ligger en hel del väldigt gamla annonser i Köp & Sälj, som säkert redan är sålda, den äldsta från början av 2008. Det skulle göra att det både blir enklare för användarna att hitta just det de söker plus att det säkert sparar lite bandbredd för er?
Många av mina idéer har jag tagit från den Australiensiska sidan Seabreeze, kolla gärna in http://www.seabreeze.com.au/classifieds/default.aspx för mer inspiration.
Mvh,
Andreas