Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SV på onsdag – Stockholm – Var är bäst?

• philippos

Medlem
    19 juni, 2002 vid 22:22

Var ligger Sätra strandbad?

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2002 vid 06:32

Vid Sätra! Surprise? Se Gula Sidorna…

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2002 vid 08:52

Torö var helkass igår. Blåste 7 m/s på stranden medan Landsort påstodd att det blåste 15m/s!!!

• philippos

Medlem
    20 juni, 2002 vid 08:59

Det finns inget som heter Sätra strandbad enligt gula sidorna. Söker man däremot på Sätra så får man upp 47 olika plater. En lite mer utförlig beskrivning skulle inte skada.

• philippos

Medlem
    20 juni, 2002 vid 09:02

Edsviken funkade bra fast det var lite fel vindriktning.

• dude

Medlem
    20 juni, 2002 vid 10:09

Jo “kine”, Lollo o jag åkte till Torö och var där vid sjutiden och körde med 6,2. Det var aningen lätt tryck i 6,2an men perfekt annars. Själv undrar jag om det inte vart bättre på Torö under dagen. Riktningen var dock SV så det kan ha varit sjöbrisen som hjälpt till/ställt till det med vinden generellt.

Fredan verkar vara en riktig rysare i att hitta rätt ställe för den vindriktningen som då bli av.

//Nicke

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2002 vid 10:35

Sätrastrandsbadet ligger strax öster om Mälarhöjdsbadet i södra Sthlm…

• poopzilla

Medlem
    20 juni, 2002 vid 11:29

Ahh… Provade nya utrustningen vid Björkvik igår kväll mellan 8 och 9. Bara man kom ut en bit så fick man plana med råge, fast vi snackar 7,7 och 125 liters bräda förståss (Mistral Radar 125. Verkar skön så här efter första repan). Precis vad jag behövde efter några sjukt hektiska dagar på jobbet.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2002 vid 12:21

Ok! Jag syftade på Sätra i Stockholm. Sätra ligger i Sthlm söderort, ca 10 km från Hornstull. Man kör E4 söderut, svänger av vid trafikplats Bredäng, följer skylt mot Sätra, kör förbi Sätra centrum, när man passerar en fotbollsplan (grus) på högersida svänger man av höger, sen ca 300 m och sen vänster, kör till vägen tar slut (över ca 8 fartgupp), framme!

Se karta, stranden ligger rakt ut åt vänster sett från “stjärnan”:

http://www.gulasidorna.se/main/frameset.asp?msgId=GSIE818690520407

Funkar bara vid västlig vindriktning.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2002 vid 14:17

Tjena! Jag åkte till Torö vid 13.00 tiden för att kita med min 15 – kvadrats kite. När det börja dyka upp vindsurfare där ute så blåste det otroligt byigt på örudden och vinden var minst sagt svag. Jag kunnde inte hålla höjden å några hopp var det inte att tala om….Men sen…..

Jag säger bara synd för er som packa ihop vid 16.00 tiden. Vinde börja trycka på regält och jag kryssa ut och segla ut mot landsort utanför stenstranden. Där blåste det som ni bruka säga “pung”. Var helt “jävla” överiggad så det vara bara att dra in och rigga ner till en minder kite som jag också var överrigad på. Dvs kunnde ints stå på stranden utan att nån höll i mig..

Som sagt från 16.30 till 21.00 blåste det ca 12 syd väst och utanför ön, dvs på stenstrand blåste det ja..pung

/F

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SV på onsdag – Stockholm – Var är bäst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.