-
Svar till tråden ”Nya grejor på gång ifrån Naish!”
Den tråden hittar ni här på steffo. Kolla Nya grejjor på gång från Naish!
Med händvisning till vissa delar av texten svarade jag att just detta är enkelt att lösa själv. För att förtydliga detta fixade jag lite film som illustrerar hur enkelt det blir/är.
De saker som jag försökt referera till i texten är
It looked like a pretty cool piece of kit, on dropping the bar the kite looses all power and flutters to the surface without spinning and lands on its back. It also assists flippning the kite after a normal crash, absolutely no swimming needed.It will work perfect for handle passes, if you connect your handle pass leash to the chicken loop it will work as any other system but if you connect it to the 5th line your kite will fully depower and slowly drop to the surface, you will have to relaunch it again but the system helps that as well.
Whenever you are riding you can easily depower the kite by pulling on the 5th line at any time if getting hit by a strong gust etc. It does not take any effort at all.
Nackdelen med dessa system är att man ofta tvingas ta upp kiten i powerzone. Men med lite knixande och träning så går det utmärkt att lyfta upp den i utkanten på vindfönstret. Att använda depowern till max är även att rekomendera om det är lite tryck i blåsten.
Filmerna finns som mpeg1 och mpeg2
mpeg1 (14,5mb)
mpeg2 (19mb)
Logga in för att svara.