Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing svårt att kitesurfa?

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2002 vid 18:03

varför gick skate och snowboard åt helvete?

ingenting går ju om man bara ger upp.

men kite är inte svårt.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2002 vid 18:55

Kite är förhållandevis lätt att lära sig och att ha kul med. Allt är ju relativt men många åker fram och tillbaks lätt redan tredje dagen. En kurs är också väldigt bra att ta, man får många bra tips på både åkning och material. Som det är nu vill många av kitesäljarna bara bli av med det de har kvar och lurar på nybörjare alldeles för små drakar, vilket resulterar i många jobbiga dagar och frustration för att det inte funkar. Men har du rätt grejer är kitesurfing en underbar och lättillgänglig sport!

/Peps – http://www.toeside.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2002 vid 22:11

klarar du inte snwbrd(eller sktbrd) ska du nog inte ge dig på kitebrd. lite koll får man endå ha serru.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2002 vid 10:28

Looser!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2002 vid 20:51

Hepp,

Jag har varken åkt snowboard, skateboard eller windsurfat men kitesurfa kan jag smile.gif Jag tycker du ska prova om du kan få låna grejor av nån kompis eller
    så kom till Habo Ljung och gå en kurs.

//
    Hampe
    http://www.kitepower.se

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2002 vid 12:50

Håller med Peps. På megmax ”lurade” dom på mig en liten 7,5 plus en wakeboard och sen sa dom lycka till.
    Dom erbjöd iof mig att byta in grejerna om jag inte var nöjd, men sist jag snackade med dom gick inte de för sig längre.
    De har tagit långt tid för mig att lära mig draksurfning. Så en kurs e en bra genväg. Dock en dyr sådan.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2002 vid 13:29

ska man lära sig själv så är en 7.5 en bra kite att börja med, det som är farligt är när en nybörjar får rådet att ”köp en 15 kvm för man behöver rätt mycke kraft endå” sedan drar de upp skiten i 14 m/s och flyger järnet o landar i bästa fall kiten i ett träd.

nä ska du börja utan att gå kurs så köp en liten kite!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2002 vid 14:43

Det bästa är att inte ha något att göra med
    dom Jävla idioterna på megmax.
    har en del erfarenhet av dom

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2002 vid 11:44

Samma här ! ! !
    Dom lurade på mig en Mosquito 5.5m² (foil) och sa att den skulle funka bra i vindar från 5m/s…
    Hmmm, jovisst, hej, tjena, va bra det går att köra då… Men
    oerfaren som man var så köpte man ju skiten…. Detta var dock för fyra år sen, då hade kanske inte dom nån koll heller (om dom nu har det nu). Efter det så har jag köpt mina saker genom megascene, som till namnet låter som megmax men som ABSOLUT INTE har något gemensamt, förutom att dom oxå köper mycket saker från megascene och säljer vidare mycket dyrare…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2002 vid 17:37

Mosquito är redet jäävla mög som vi sär här nere i skååne

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2002 vid 18:37

Kul att se att det är fler som misslyckats med mosquito-kiten. Jag trodde det var nåt större fel på mig som inte lärde mig på ett helt år. Dum som man var litade man på killen i shopen som lurade i en massor med dynga!
    När jag sedan fick prova en Naish kunde jag köra från första början.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2002 vid 22:01

Det går att köra med med vilket skit som helst wink.gif
    Kiten.jpg
    Wasserstart.jpg NoHands.jpg

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2002 vid 16:12

En kurs är ingen dyr genväg till kitesurfing. Om du kollar på Hugos inlägg så ser du att han skriver att man skall köpa liten drake om man skall lära sig själv. Den draken kommer du behöva byta ut så fort du fått häng på grejerna. Bättre att ta en kurs som går på 1500 än att köpa en 7,5:a för 7000 som du aldrig kommer få sålt sen.

/Peps

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing svårt att kitesurfa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.