Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Svårt att plana i fegvind.

Taggad: 

• Svårt att plana i fegvind.

Publicerad av anonym-anvandare på 30 juli, 2003 vid 11:02

Om man väger 94kg och är 2m lång är man grym i överriggat läge(tycker jag själv i alla fall). Men när vinden är så där precis på gränsen typ 4m/s eller nåt och man känner draget men ändå inte lyckas pumpa upp skorven i planing, vad göra då? Någon som har teknik, tips eller aha-upplevelser att lära ut. Annars får vi ses i höststormarna.
    PS.Har en SB 186 och NP 12,5, om det har nån betydelse.

confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif

anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 18:40

Från en nybörjare,

Ganska svårt läge för dig som är lång och relativt tung men jag skulle tro att det är din teknik med pumpningen som du måste förbättra. Det är så jag själv känner iaf.

Jag försöker dra ganska explosiva långa pumptag och när brädan börjar få upp farten kliver jag bakåt och ner i stropparna och fortsätter med lite mindra kraftfullt pumpningar tills det att brädan har god fart så jag kan kroka i. Jag brukar ta i så mycket så brädan nästa reser sig i dom första tagen. confused.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Svårt att plana i fegvind.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.