Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › svensk speedare på danmarks västkust
-
Nu kan jag skriva några rader. Tyvärr så blev varken vindriktning eller vattenstånd perfekta på hela dagen, och aldrig riktigt bra tryck (12-16 m/s). Men vi rekade ordentligt och seglade/simmade mellan alla sandbankar och kanalerna i dom för att ha en klar bild. Nu vet vi tills nästa gång exakt vart vi ska åka om vind och vattenstånd blir rätt. Riggade upp och ner 3-4 ggr och flyttade bilen för att testa olika möjligheter. Bukten är stor, och precis full med säl! Ganska coolt att komma seglande och 30-40 sälar poppar upp och kollar på dig. Hoppas bara man inte kör på en sån där klump i 45 knop…
Som sagt det ska mycket till att få allt att stämma med vind och vatten. Bäst i europa måste nog vara West Kirby, samma vattenstånd alla dar i veckan….
-
tror jag varit där nu totti 3-4 månader under åren men än så länge inte sett att det blir hyperbra förhållanden. Det tycks vara för många parametrar som ska stämma in och det har inte inträffat än för mig iaf. Men det är ett sjukt bra ställe för slalom/freeride/freestyle. Gott om säl som sagt var och dom är inte blyga direkt.
Logga in för att svara.