Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › svenska brödseglar förbundet suger
-
svenska brödseglar förbundet suger
Publicerad av anonym-anvandare på 16 juli, 2003 vid 11:11det är ett tag sedan tävlingen i halmstad var
nu och ingen information alls där.
Ar det nagon som vet hela resultatlistan.?
http://www.bradseglarforbundet.comanonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 31 Svar -
31 Svar
-
Självklart ett inlägg från en anonym tuffing, som förmodligen har erfarenhet av att både vara verksam i klubbar ooch arrangera tävlingar.
Du är säkert en av dem som ständigt ställer upp på din klubb eller?
Stor eloge till de som vill lägga ner jobb på att ordna tävlingar och annat, när de får en sådan respons.
Det är ett stort jobb som en del väldigt snabbt glömmer bort.
Det kommer alltid att finnas gnällspikar och de finns överallt, men det känns tryggt att veta att de sldrig erövrar världen -
vadå jag klagade inte precis direkt, utan för att det är
så länge sedan det var tävling.
Vi som tittar på nätet glöms ju bort ju.
Lite tufft av dig då att klaga på en anonym, dock du vill väl erövra världen.
Att anordna en tävling tar väl kanske flera veckor men att lägga det viktigaste av allt resultated kanske tar 15 minuter kanske, högst. Kan man inte göra det så får man väl byta folk, men egentligen skiter väl jag i vem som vann, mer
intresserad av bilderna från tävlingen.
//arctic surf -
Knatte
Gäst16 juli, 2003 vid 14:40Jag misstänker att det är någon som sitter med detta och gör detta “privat” och utan direkt betalning.
Då brukar detta göras i mån av tid och lust. Tvärtom borde de ha respect för all tid de lägger i stället.
Då kanske det finns roligare saker som går före. Som att surfa tex. -
jaha, jag trodde brädseglarförbundet hade
någon anställd. Visste inte att det
var ideellt. -
med knappt 350 medlemmar finns det nog inte så stora möjligheter till anställda utan mig veteligen sker allt arbete i sbf ideellt. Detta är anledningen till att det ibland tar tid att få saker gjorda, typ resultat, informationsspridning, tidning etc. Många medlemmar – starkt förbund…
Det finns dock oändliga möjligheter att påverka, bara att kontakta SBF och meddela att du vill hjälpa till! Visst kan man ha åsikter om hur saker sköts men innan man deltar aktivit, eller i varje fall är medlem, tycker jag man ska ta det försiktigt med kritiken. Behövs så lite för att dessa eldsjälar ska tappa sug och motivation…
Lycka till med vind i båstad!!!
-
håller med dig, respekt åt alla eldsjälar som brinner och jobbar för vår sport!
-
jag hallerfaktiskt med att bradseglarforbundet suger ratt hart man tittar pa andra organisationer jag varit med. det finns mkt att gora i forbundet som inte gors tycker jag.
Sinclair
Just nu pa Ibiza, hastaluego!
-
“jag hallerfaktiskt med att bradseglarforbundet suger ratt hart man tittar pa andra organisationer jag varit med. det finns mkt att gora i forbundet som inte gors tycker jag.”
Då tycker jag att du kan ta tag i det och göra det som du tycker behöver göras. Det är lätt att gnälla. Heder åt alla som ställer upp och jobbar ideellt i alla föreningar och förbund.//jörgen
-
ja man ojojoj..oj tar man det personligt.
kritiken handlar vad jag tror om en organisation
och inte enskilda individer.
Faktiskt lite underligt att resultat inte presenteras,
sponsorer kanske bryr sig mest.
Lite information hittades dock på http://www.owc.nu som får
glänsa.
//matteus_14_30 -
Jag är lite intresserad av SBF själv, vad SBF står för men kanske mest vad SBF skulle kunna stå för.
Själv är jag inget tävligsfreak. Sedermera har jag ingen slalom- eller formulautrustning. Men jag är intresserad av att pressa mig själv att bli bättre i freestyle och vågor. Därav är jag intresserad av en utveckling, kanske ner till lokal nivå av freestyle, våg och även crosskonceptet.
Om jag byter ämne så är jag nyfiken på vad medlemsavgiften 400 kr går till. Med 350 medlemmar blir det 140000 kr vilket verkar mycket först. Men det kanske inte är så mycket i alla fall. Vad kan det gå till, avgift till Seglarförbundet, administration, arrangemang av tävlingar?
Mvh,
Niklas -
Borde det inte gå att bli sponsrade av tex volvo,
de sponsar ju segelbåtar, oceanrace.
Lite skillnad många företag sponsrar tex
ishockey, fotboll, handboll m.m så de tjänar sådär
en 200.000kr på sin idrott per spelare och
då skulle väl några surfare kunna vara sponsrade av
företag utanför sportens gränser.
Vad som helst, saab, SAS, Scandic Hotels,
Burger King m.m.
Dessutom vad coolt om proffsens segel var sydda
i monofilm med reklam tex för filmer, eller bilar,
parfymer, öl,mm.
//soulsurfer -
Volvo sponsrar Ocean Race… Nja… Var det inte så att dom Oceanrace av engelska bryggeriet Withbread?
-
De flesta är väl amatörer och då ligger ju medlemsavgiften på 200:-
Logga in för att svara.