Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing svenska brödseglar förbundet suger

• martinlll

Medlem
    22 juli, 2003 vid 17:45

Med tanke på volvos image “active life” där man ska få plats med allt från dyk- surf- skid- utrustning i samma bil så borde vindsurfing vara perfekt att gå in och sponsra. Men med det mediautrymme som vindsurfing har så är det nog väldigt kört. Har även hört nån gång att volvo inte sponsrar enskilda personer.
    Själv så kan jag mycket väl tänka mig att byta ut min gamla celica mot en XC90 och ha en massa volvologgor i seglet.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juli, 2003 vid 17:57

ja men tex om svenska formulaseglare och freestyleseglare
    fick lite pengar till SBF genom sponsring.
    Och pengarna sedan fördelades av SBF.
    Fotbollsspelare, Ishockespelare har ju rekalam på utstyrseln, dessutom segel är ju reklampelare.
    Tex måste det ju vara kanon att tex segla i halmstad
    och göra reklam för Eurostop eller något hotell.
    Eller kanske en Camping.
    För mer mediabevakning så ligger nog ansvaret mest hos
    surfare, ha 0 vindgräns i freestyle, även transitions
    i lite vind imponerar. Dessutom kanske TV kommer då,
    när det vet att det definitivt blir tävling.
    Vet knappast någon sport som är bättre i media än
    freestyle windsurfing.
    //soulsurfer
    Och var är nu det där Halmstadsresultatet egentligen?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juli, 2003 vid 20:45

Tror säkert det går att få sponsorer men det gäller att hitta dem. Om det vore så lätt skulle väl alla vara sponsrade. Gäller att vara driftig och kunna leverera någonting tillbaka till sponsorn.

detta är väl just detta som swedish windsurfing team ska försöka jobba med… att hitta sponsorer för att kunna få till ett svenskt landslag…

• roy

Medlem
    22 juli, 2003 vid 21:54

MartinLLL
    Volvo sponsrar endel killar i svenska skid landslaget (längdskidor confused.gif) och det är väl enskilda personer?

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juli, 2003 vid 06:07

som sponsor känns det som att skidor får lite mer tid i media än windsurfing… det är just detta som SBF jobbar mycket med, att få sporten mer synlig så att det på sikt ska kunna gå att få in lite större sponsorengagemang…

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juli, 2003 vid 11:13

tycker SBF borde rapportera åt radiosporten om det gått
    bra för några svenskar i utländska tävlingar, men
    även de som vann i svenska tävlingar.
    Windsurfing är väl ändå lite roligare än tex längdhopp.
    Att träna tex tresteg är väl som
    att i windsurfing bara träna en sak, tex gippar.
    Ja gippen gick otroligt bra,hade flyt hela tiden,
    kom runt med fart, men sen när jag flippade seglet
    tvekade jag en halvsekund.
    Men jag har ..mer i kroppen känns det som.
    //arcticsurf

• martinlll

Medlem
    23 juli, 2003 vid 18:43

Roy
    Ja jag vet inte alls utan det är bara nått jag har hört.
    Vet därimot att vissa företag sponsrar ett förbund som i sin tur portionerar ut till vissa enskilda utövare i förbundet.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juli, 2003 vid 06:51

Kul med lite friska idéer om sponsring. Ett av syftena bakom Windsurfing Team Sweden är just att skapa en plattform för att kommunicera svensk vindsurfing och göra den tydlig mot både media och sponsorer. Detta arbete har påbörjats i år. Vi räknar med att det kan ge lite resultat till nästa år. Att jobba med sponsring och media kräver en långsiktig bearbetning och planering. Nyligen tecknade Vodafone ett 3års kontrakt med Freestylelandslaget i skidor. Det har förmodligen tagit minst ett år för att ro land ett sådant avtal. Vi vet att flera företag som nämnts i dessa inlägg tycker att vindsurfing är intressant. Det kommer vara mycket viktigt att företagen ser ett helhetskoncept som vi kan erbjuda. Vi inom WTS jobbar på för fullt, dvs vid sidan av ordinarie jobben.
    Men vi tar tacksamt emot tips och idéer på sponsrings och media aktivteter. Ps det här med film kanske inte var någon dum idé.

Med vänliga hälsninga
    Peter Davidson, SWE 119
    peter.davidson@home.se

• roy

Medlem
    24 juli, 2003 vid 08:25

Jo en XC90 att skjutsa omkring prylarna i vore inte helt fel… smirk.gif

• calle_b

Medlem
    24 juli, 2003 vid 10:07

Hej peter! Jag försökte i höstas dra igång något som förmodligen skulle få upp ögonen på de flesta medier, nämligen ett ocean race mellan Fredrickshavn och Gtb.
    Gick skitbra tills jag fick mitt arbetsschema från min arbetsgivare…. Jag ville, men allt rann ut i sanden pga just mitt “riktiga” jobb.
    Man måste ha någon galen människa som jobbar heltid med liknande projekt,
    som senare kan ta in extra personal ungefär 2 timmar om dygnet, eller när det behövs.
    Det funkar inte annars, för mej iaf.

Jag tycker SBF gör ett bra jobb, eller åtminstånne försöker göra ett bra jobb.
    Det är många trådar, och vad jag vet har väl dom ingen heltidsanställd heller? Eller?

För att föra fram vår sport i media måste folk satsa som dårfinkar, många samtidigt.
    Någon måste dock vara spindeln i nätet och ta detta ansvar och hur kul är det
    när man kommer hem efter en 5-8 timmars dag?

Media är inte så svårt att få med på galna idéer eftersom galna grejer lockar publik,
    det fick jag själv erfara i höstas då jag pratade med SVT:s chefredaktör för TV-sporten.
    Han var med och tyckte att idéerna vi hade då var MYCKET bra och krävde mediarepotage.
    Sponsringen var det svåra, och där krävs det jobb. Ett heltids jobb.

WTS låter juh som en rätt bra grej, men jag förstår inte riktigt vad det är egentligen… smirk.gif

Vad det än är och hur det än går så vill jag se mer svensk surf i svensk tv,
    och gärna mera galna projekt.
    Typ havskappseglingar i hårdvind med helikopterkameror wink.gif

Ha d gott

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juli, 2003 vid 10:36

Tycker alla som har så mycket åsikter om förbundet kan se till att besöka årsmötet.
    Där kommer de får svar på alla sina frågor, samt ha chansen att själva hjälpa till att göra förbundet bättre.

/M

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 12:24

men titta,… det rör ju på sig.

• cicky

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 15:54

Medier (och därmed också sponsorerna) vill ju ha publiksporter, windsurfing är ingen sådan. Seglingen har länge haft samma problem, ingen som inte är seglartokig vill ju kolla på segling. Men man slog näven i bordet och designade en extrembåt, 49:ern. Tävlingarna arrangeras helt annorlunda än vanliga segeltävlingar – korta snabba banor nära land, inga sega protestförhandlingar timtals efter målgång och arrangemang nära städer och publikvänliga områden. 49:ern har ju lyckats bli ganska framgångrik bland medier och sponsorer (alla seriösa svenska 49:er besättningar är sponsrade), förhoppningsvis blir det bättre efter OS nästa år.

Windsurfing skulle behöva något liknande.

• ola-h

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 07:07

Med lite Stockholmsaccent, förbundets huvudsakliga inriktning mot kappseglingstävlingar och de senaste årens utveckligar av redskappen för dessa tävlingar (så kallade Formula) tror jag bredseglarförbundet är en mer intressant “felskrivning” än brödsegarförbundet.

• s

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 12:14

Hahaha!!! Kul Ola! För att få rätt uttal kan man gärna ringa Calle! laugh.gif

/Staffan

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing svenska brödseglar förbundet suger

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.