Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenska lusekofta på Maui…

  • Svenska lusekofta på Maui…

    Publicerad av koa på 21 april, 2004 vid 07:09

    Fångade en svenne på bild idag, förhållandena var som vanligt, -jä–igt bra.
    ha det gott ett tag till…mhv Johan G

    poppo svarade 20 år, 5 månader sedan 15 Medlemmar · 38 Svar
  • 38 Svar
  • mag

    Medlem
    21 april, 2004 vid 07:57

    Go Calle Go!
    Vi blir inte alls avundsjuka, inte alls.
    /Magnus Andersson

  • koa

    Medlem
    21 april, 2004 vid 07:58

    en till bild från Hookipa/ mvh Johan G

  • herodude

    Medlem
    21 april, 2004 vid 08:04

    fan va härligt det ser ut….

  • dr-masse

    Medlem
    21 april, 2004 vid 09:04

    Vad gör ni där? Kom hem genast.

    Mitt kontorslandskap har sällan känts så trist…

    Nästa år blir det f-nimej Guincho! Nu är det bestämt.

    Maui På!

  • mag

    Medlem
    21 april, 2004 vid 14:03

    Men Masse,
    Vad ska du i Guincho o göra när Maui finns?! Bra är det säkert men hur bra i jämförelse. Tittade du egentligen riktigt noga på bilderna. Ta en titt till vet ja!
    wink.gif
    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    21 april, 2004 vid 14:22

    Nu hällde du allt bra mycket salt i såret… 🙂

    Kunde jag så skulle jag, tro mig.

    Men prislappen avgör dessvärre. Och tiden. Kan bo mycket bra och billigt nära Guincho, familjevänligt dessutom. Alltid kul att åka ner och få prata lite portugisiska, dessutom.

    En långtidsplanering mot Maui finns dock. Typ 2006 (jag skojar inte). Annars är det ju helt rätt att åka nu med rätt växelkurs å så.

    Annars är jag toksugen på Jericoacoara. Det är RÄTT land att åka till, ah! Det går ju dessutom att flyga charter till nordöstra Brasilien.

    http://www.jericoacoara.com

    Angulos ställe på Kap Verde lockar det med.

    De verkar ha det rätt bra på Maui, annars… 🙂

    Maui På!

  • vinta_kestrel

    Medlem
    21 april, 2004 vid 20:40

    Väldigt OT, men…

    Masse du säger att det är rätt land att åka till. Jag vet en person som tycker det är fetefel land att åka till. Personen är kvinna och hon och hennes partner sedan 10 år tillbaka hade åkt dit på bröllopsresa (de var 25 och hade inte haft andra partners än varandra). Killen var inte riktigt van vid hur sydländska kvinnor kan titta på en lång ståtlig blond skandinav (jag har själv ingen erfarenhet, är mörk, tunn som en RDM, men dock lång som en formulamast) och framför allt inte van vid hur merengue, salsa etc. dansas av dessa mörka skönheter. Efter en och en halv veckas ständigt festande och dansande för killens del med enbart dessa brasilianskor (och dessutom sängkammarhambo) var det nog för kvinnan – hon tog planet hem i förtid. Snubben stannade dock kvar och lekte runt! När han kom hem så fanns där en skilsmässoansökan…
    Har inte varit i Brasilien, men väl på Dominikanska och dansat (ehhh, kylskåp dansar inte mjukt…) merengue och jo, nog dansar de erotiskt… blush.gif tongue.gif smile.gif Höfterna vaggade lika förföriskt som vågorna några kilometer norr om Bozo Bay smile.gif

  • mag

    Medlem
    21 april, 2004 vid 20:55

    Vi kollade också på Brasilien och det är inget dumt ställe. Men om man vill ha lite större vågor så räcker det inte riktigt till tyvärr. Resan längd, stimmung och värmen lockar dock och så är prisnivån bra förstås.

    Det går för övrigt alldeles för lite charter till MAui! Kap Verde är grymmebilligt och har segling för alla utom hårdvindsfantasterna och står som hett ett alternativ till vintern.

    Spara spara! Maui – here we come
    /Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 april, 2004 vid 02:18

    Idag var Hookipa lite samre an igar, men helt ok…
    mvh
    Johan G

  • ola-h

    Medlem
    22 april, 2004 vid 05:57

    Maui är också familjevänligt. Det finns nog inget windsurfingresmål som har besök av så många vindsurfare med familj som just Maui.

  • adde

    Medlem
    22 april, 2004 vid 07:03

    Kap Verde har man ju sneglat på ett tag. Dyrt att resa dit bara. Några kompisar flög dit via Lissabon får två år sedan, strul med prylar (såklart) och 10.000 för resan…

    Har för mig att det fanns något svenskt Charterbolag som flög till någon av öarna men jag vet inte vilket bolag. Annars är väl kanske Charter via danmark eller tyskland alternativ till reguljärflyg. Tredje alternativet är flyg från GC.

    Men är det inte bättre på våren än på vintern?

    Hur hett är Kap Verde i vinter för dig Mag?

    /adde

  • basse

    Medlem
    22 april, 2004 vid 07:19

    Var i Jerri i november 10 dagar. Blåste på bra, ca 4.7-5.0 varje dag. Vågorna är inte så stora men när man väl får en så hinner man med ett gäng svängar iaf. Tykte det kunde bli ganska trångt eftersom vågorna bygger upp på en sträcka som inte är allt för lång. Tror det var 2m vågor någon dag och det var väl det största.
    Som sagt så är det billigt innan dec, sedan blir det dubbla priset på boendet. skulle jag åka tillbaka ahde det nog blivit nov igen. Flyg till Fortaleza och tag sedan bussen 5-6 timmar eller boka hämtning av något hotell i Jerri om man kommer med egna grejjer.

    Kameran blev stulen i Rio så jag kan inte bjuda på några bilder….

  • mag

    Medlem
    22 april, 2004 vid 07:49

    Vi tittar på olika alternativ. Carin vill ha varmt i vattnet, helst mer än 24, och då ligger KapVerde på gränsen. Men det ligger bra till. Vi vill åka jul-nyår 3v eller kanske kring mars-april. Ca 7000kr kostade biljetter i år i mars. Vindstatistiken kommer över 70% mer än 4Bft i december och ökar sedan till april ungefär.

    Övriga alternativ är Maui och Västindien, t ex Barbados. Problemet är att övertala några att hänga på, inte bara grabbar helst.

    Och alla dessa ställen är familjevänliga!!!

    /Magnus

  • adde

    Medlem
    22 april, 2004 vid 08:05

    Sedär

    Seglar Carin också?

    Jag och Jenny (dvs min Sambo, inte min bräda) letar också vinterresmål. Jag disputerar under hösten och har klart med fortsättning under våren, jag har dock varit tydlig med att jag planerar ett surfuppehåll på något sätt. Samtidigt skall tjejen ta ledigt en del av 05′ för resor och då tänkte vi börja den med ett par veckors surf någonstanns. Jenny seglar plattvatten och förhoppningsvis skall hon stå i stroppar och köra med sele efter sommaren. Alltså bör plattvatten finnas tillgängligt….

    Sydafrika (plattvatten i sjön), Barbados (eller övriga västindien), Kap Verde, Australien och Venezuela är de är anmälda som alternativ, men det finns några platser kvar smile.gif

    Evt. kan man köra några veckor i tex Tarifa (för Jennys del) för att sedan bila till Lissabon och flyga till Kap Verde för min del… (öhh, detta aletnativ kom jag på på nyss)

    Edit: Nackdelen med Kap Verde är väl att man inte kan åka därifrån utan en AmiGu i bagaget…

    /adde

  • basse

    Medlem
    22 april, 2004 vid 08:12

    Hade varit grymt kul att åka någonstans om man är flera “par” iof surfar min tjej men i Jerri var det grymt strömt inne vid stranden så hon klarade inte beachstarta och lackade ur totalt. (Det var som att stå i en forsande bäck ungefär) Dessutom vill hon inte resa på en 100% surfresa utan det måste vara lite annat också.
    Cap V. såg ju väldigt fint ut i spotguiden i Windsurfing, eller var det Boards, för ett tag sedan. Har ju förstått att det finns vindsurfing för alla nivåer på Maui vilket ju hade varit väldigt trevligt men så skall man ha ledigt också…..

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenska lusekofta på Maui…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.