Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Svenskar i PWA ??
-
Svenskar i PWA ??
Publicerad av Knatte på 23 juli, 2003 vid 16:58Är det någon svensk kille eller tjej som tävlar mer regelbundet i världscupen PWA i år?
Är det tävlingar inom Sverige och Europa som gäller för de bästa i Sverige ??anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Kan väl tänka mig att Living (S-80) är den som tävlar mest i år.
-
Stoffe ligger på 28e plats i fristajl på Fuerte med en dag kvar att segla.
-
yep, living är nu 25a på freestyle overall rakningen!
sedan har vi paddy (s-44) som tävlar i wave och nyligen fick en av habosytrerna, Nina (S-165) smaka på hennes första PWA tävling i Pozo. Även kanske sveriges första kvinliga deltagare på en PWA tävling…? nån som vet/kan sån statistik?sammalagt blir det då 3 stycken… det behövs ju fler (t.ex.(s. kläppe, a. olanderson???)
aloha
arnout, s-106 -
Tjena!
Hon är inte första svenska tjejen i PWA…
På 80-talet körde bla Stina Hellgren världscuptävlingar, likaså Ann-charlott Andersson och kristina Willquist på 90-talet… -
Det finns fler svenskar som inte skulle göra bort sig i pwa Q tävlingar men den enda som hindrar fler svenskar från att tävla är väl att det är omöjligt med den ekonomin som finns innom sporten i sverige.
S-77 Markus -
hej markus,
jag håller med, det är nästan omöjligt att få nån sponsordeal med en svensk företag. Det finns verkligen ingen fantasi i dom. Alla kör sina gamla vanliga grejer. Verkligen synd, eftersom det e så många duktiga vindsurfa på riktig hög idrots nivå. Det kanske behövs några ”ambassadörer”, t.ex. Bringdal som ska promota sporten mer i sitt hemland.
men he, nu blåser det i klagshamn (drogden är redan uppe i 11m/s så nu ska vi segla!)
aloha
arnout, s-106 -
Arnie, jag blir fruktansvärt avis att det blåser hos er. I gävle är det i vanlig ordning bleke…ha´t så skoj på vattnet
-
Ja, Brädviken där TungSurf håller till är ett plattvattenställe, dock inte helt platt. Blir lite chop.
Gå in på http://www.tungsurf.com och på spots för att hitta vägbeskrivning. Där kan du även hitta fler ställen. Missa inte att komma ner på ”G-bay Challenge” 30/8. Mer info hittar du på TS-siten.
-
det blåste 10-12m/s till 16.00 igår men vi komm precis 16.15 när vinden började lägga sig… wraaaghhhh
Logga in för att svara.