Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SVENSKAR PÅ MAUI TURNÉ

• SVENSKAR PÅ MAUI TURNÉ

Publicerad av anonym-anvandare på 29 februari, 2000 vid 18:37

Det är Maui som gäller i år. 15 – 20 svenskar drar dit under bästa
    säsongen; mars – april.
    Filmkamerorona är laddade meddelar Calle Nyberg och likaså svenskarna
    som åker till kanske världens skönaste segling tillsammans med proffslirarna…
    Vem vet kanske får vi se en skön filmrulle om svenskar och pros på MAUI i år…?

johan-a svarade 24 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • linsurfer

Medlem
    1 mars, 2000 vid 08:37

Vad skulle man ha gjort för att få följa med? Nu går jag och lägger mig under isen på Roxen……………

• anonym-anvandare

Medlem
    1 mars, 2000 vid 08:46

Jag går och sätter mig under bryggan i viken…baaahh

• dr-masse

Medlem
    1 mars, 2000 vid 09:05

Varna ORDENTLIGT innan du skriver sådana här inlägg! Jag har jättemycket att göra på jobbet å så får man syn på något sånt här. Nu är hela dan körd. Eller räddad, beroende på hur man ser det. Ni är för många för att åka, så det är lika bra att stanna hemma. Calles senaste film var ju våldsamt tråkig, har inte han filmat klart nu? Det finns väl inget kvar att fånga i kameran på Maui längre?

Jag är AVUNDSJUK! Men samtidigt hoppas jag att ni kommer att ha det helt suveränt 😉

• johan-a

Medlem
    1 mars, 2000 vid 09:05

Vad kostar det att ta sig till Maui med utrustning? Hur svårt är det att fixa boende? Behöver man köpa bil eller kan man hyra billigt? Tacksam för svar!

johanandersson@operamail.com

johan

• anonym-anvandare

Medlem
    1 mars, 2000 vid 09:14

Down the line, är ju grym.
    Det en av få filmer som man får se mer än bara korta klipp!
    Livet är längre än ett 2 sekundersklipp när man inte får se landningen!!!
    Det handlar om soul…

• anonym-anvandare

Medlem
    1 mars, 2000 vid 09:18

helt rätt; soul…det känns som man satt på stranden själv!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    1 mars, 2000 vid 09:21

grymt jag vill oxå åka!!! hoppas filmen blir dokumentärig som Down the line.

• dr-masse

Medlem
    1 mars, 2000 vid 09:32

Glömde bort det där med ironi när man skriver, kan lätt misstolkas. För säkerhets skull vill jag poängtera att Down the Line är en suve-suve-suverän surfrulle. Det enda som inte var ironiskt i mitt inlägg är AVUNDSJUKAN! Den är erkänd och omfattande när jag läser om en hög med surfnissar som åker till Maui…

• nemo

Medlem
    1 mars, 2000 vid 10:52

Vi får väl gör en egen film “hemme igen” eller nåt, vi män som pallar kyla får gör en radikal vintersurffilm, kanske skulle snack med GöranKropp…

• anonym-anvandare

Medlem
    1 mars, 2000 vid 17:59

Tyvärr Nemo, så är han nog upptagen en stund till.
    Och vet du vad ….Han glömde brädan hemma.

MVH///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 mars, 2000 vid 10:51

En flygbiljett till Maui kostar ca 7000-8000kr och $100 för 30kg utrustning om man flyger med KLM/North Western, Amsterdam-LA-Honolulu-Maui. Flyget mellan Honolulu och Maui (Kahului) kostar ca 90 dollar enkel och om du har otur 70 dollar för utrustningen, det tar ca 15min. Boende finns för 400 dollar i månaden(Mark´s place i Paia) och uppåt. Robby Seeger hyr även ut kanonfina rum i Haiku (5 min förbi Hookipa) för 500 dollar i månaden. Din Maui cruiser hyr du lämpligtvis hos “Goodkarma” som ligger på vänster sida 200m utanför utfarten på flygplatsen. Det kostar 125 dollar i veckan inklusive allt…vilket är billigt för Maui. Begagnad och ny utrustning finns det ju gott om och jag kan rekomendera HighTech i Kahului, som alltid har massvis på lager. Där jobbar en svensk kille, Alex och där lämnar *alla* pros in sina begagnade brädor (de ligger mellan 800-1100 dollar). Att hyra ett komplett kit kostar ca. 300 dollar i veckan, och de har det senaste från Neilpryde, Simmer och RRD.
    Jag var där från mitten av december till slutet av januari och hade 4.2/4.7 vind alla dagar utom 4…då är det lätt att förtränga att där är dyrt… 🙂

/mattias

• johan-a

Medlem
    6 mars, 2000 vid 11:12

Tack så mycket för svaret.

johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SVENSKAR PÅ MAUI TURNÉ

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.