Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sveriges bästa snowkitespot

• nic

Medlem
    10 januari, 2006 vid 14:58

är det högfjällshotellet du menar?
    Ser fint ut.

nic

• nn4an_mike

Medlem
    10 januari, 2006 vid 15:26

shit vad gott det såg ut, sköna bilder 🙂 mocklis

• jonaish

Medlem
    10 januari, 2006 vid 15:28
    nic wrote:
    är det högfjällshotellet du menar?
    Ser fint ut.

nic

Japp Nic

Du Mav körde du också på Hundfjället lr ?? för jag såg några som körde där 😀

• mav

Medlem
    11 januari, 2006 vid 17:40

jupp högfjället har vi kört på typ nonstop sen jag kom upp hit. helt underbart, klart bättre än VM spotten i Geilo & col du lautaret… =)
    massor av secret spots som bara kan surfas/åkas i speciella vindriktningar.

jonaish e du här uppe nu eller?

• jonaish

Medlem
    11 januari, 2006 vid 18:15
    Mav wrote:
    jonaish e du här uppe nu eller?

Nä, jag va där typ föra veckan..(Första veckan i Januari)..:D

Fan att Nordic Kitemasters ska va v12…:(
    Jag kommer ju upp v15 påsklovet å då är det för sent, men jag får väl göra mitt bästa på ”upp mot väggen” (45graders pist) ska fan testa det och är helt otränad 😀

Någon här som har vart med på den tävlingen lr så??

• pjoter

Medlem
    11 januari, 2006 vid 18:46

nope bara sett några ggr.. dom som vinner e fan seriösa alltså! specialskidor som e som längdskidor typ för de ska gå lätt å bära å grejer. e de roligare å köra fort utför väggen än å springa upp.

fan va snowkite har blivit stort i sälen.. synd man inte hade börjat me de då man jobbade där.

• jonaish

Medlem
    11 januari, 2006 vid 21:02
    pjoter wrote:
    nope bara sett några ggr.. dom som vinner e fan seriösa alltså! specialskidor som e som längdskidor typ för de ska gå lätt å bära å grejer. e de roligare å köra fort utför väggen än å springa upp.

fan va snowkite har blivit stort i sälen.. synd man inte hade börjat me de då man jobbade där.

Jag har oxå sett det många ggr…
    mm men man kan ju ha vanliga skor men då får man ju bära upp pjäxorna upp å byta där, men jag åker fort men T-T så jag tror jag får ta det då kan man ju åka ifrån de som leder 😀

MER tips Pjoter TACK

• luuddee

Medlem
    11 januari, 2006 vid 21:30

vetdu vad som e jätteroligt som vi gjorde när vi va där.. där fanns ett gäng kilalr vi körde scooter med när vi va där.. kom på att man kunde tolka efter scootern med bräda från hundfjällsliften vettefaen va den heter nu men alltså inte väggenliften.. så tolkade man bort til väggen där han med scootern svängde av och sen hoppar man utför kanten.. sjukt ball när man itne trillar dvs.

• jonaish

Medlem
    12 januari, 2006 vid 07:15
    Luuddee wrote:
    vetdu vad som e jätteroligt som vi gjorde när vi va där.. där fanns ett gäng kilalr vi körde scooter med när vi va där.. kom på att man kunde tolka efter scootern med bräda från hundfjällsliften vettefaen va den heter nu men alltså inte väggenliften.. så tolkade man bort til väggen där han med scootern svängde av och sen hoppar man utför kanten.. sjukt ball när man itne trillar dvs.

Snackar du om transport liften mellan Tandådalen å Hundfjället lr E8:an??
    Och vilken ”kant” hoppa ni utför ??

• pewe

Medlem
    12 januari, 2006 vid 08:11

Tjena Erik,

Vi kommer upp ett gäng i helgen, är du kvar? Vet inte om jag har ditt mobil nr, mitt är 070 30 80 355

Hörs i helgen!

/Peter

• luuddee

Medlem
    12 januari, 2006 vid 09:16
    jonaish wrote:
    Snackar du om transport liften mellan Tandådalen å Hundfjället lr E8:an??
    Och vilken ”kant” hoppa ni utför ??
    e8an tror ja det e sittliften från hundfjället men transportliften stananr väl på samma ställe typ.. kanten tillväggen så landar man en bra bit ned i backen sen.. men en jävla fart..
  • jonaish

Medlem
    12 januari, 2006 vid 10:31
    Luuddee wrote:
    e8an tror ja det e sittliften från hundfjället men transportliften stananr väl på samma ställe typ.. kanten tillväggen så landar man en bra bit ned i backen sen.. men en jävla fart..

Om jag fattar rätt så åker du med full fart ut från väggen lr ??:S

• pjoter

Medlem
    12 januari, 2006 vid 11:44

jepp de gör man. funkar även vid vindsstilla om man ställer sig störtlopp uppifrån stora liften. jobbade där innan e8an kom till.
    så bygger man en liten kicker precis innan kanten. de sura e att man måste ha nån som står på kanten å kollar så de e fritt för de e inte helt ovanligt att de ligger nån nybörjare som bara måste ha kasat nerför väggen innan dom åker hem.

väggen e faktiskt jävligt kul att köra utför, lagom lång så man orkar stå på fullt.. men hellre skidor än snowboard ut där, går mkt fortare å e jävligt mkt stabilare (köra båda).

• luuddee

Medlem
    12 januari, 2006 vid 12:07
    jonaish wrote:
    Om jag fattar rätt så åker du med full fart ut från väggen lr ??:S
    yes precis som pjott sa så e det så jag menade men trillar man så kasar man hela vägen ner haha. gött som fan och undan går det..
  • lolve

Medlem
    12 januari, 2006 vid 13:41

så du har alltså hoppat ner i väggen,, och landat en bra bit ner i väggen :O (va väggen isig när du testa?)

det e fan imponerande!!!

kul med bild bevis om du har; 😛

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sveriges bästa snowkitespot

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.