Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SVF Speed 2014
-
Proggen ser suveränt ut för imorgon lördag, kan bli en grymt bra tävling.
Hoppas vi syns ! -
Skall bli kul som attan! , någon mer som bor på Strandnära inatt?
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
-
Prelliminärt resultat för dagens tävling finns här: http://www.kinnas.com/SVFSpeed/Home/EventSummary?eventId=303c3174-584c-401a-b382-90f99fdd9ce7&seriesId=50986475-6167-4f7c-8025-33e6c62a6aa3
-
-
En sammanfattning från SVF utsände reporter:
http://svfspeedcup.blogspot.se/2014/06/richardson-tog-hem-en-jamn-kamp-pa-oland.html -
Inför helgen så tittar vi främst åt Skåne.
Vädret är väldigt knepigt just nu att bedöma.
Exempel på det är att det gått att segla 5 timmar per dag de senaste 3 dagarna i TT i farter runt 30 knop, trots vindprognoser på 4-6 m/s…
Principen för SVF Speed Cup är dock inte att chansa på liknande prognoser, utan att satsa på mer säkra väderrapporter. Därför avvaktar vi ytterligare ett par dagar fram till torsdag kväll. -
Det finns tyvärr ingen prognos som vi kan avisera tävling i helgen, tyvärr.
Vi får se fram mot King of The fjord, och väldigt många av oss ses snart på Karpathos, där jag garanterar vind! -
Bra vind på Hollandstrippen igår. I morgon syd 7 plus lite bris. Luktar ankdammen. Körde själv årets bästa igår på nordan rakt ut. Kom igen Lbj
-
Har en önskan. Kan det inte nålas en tråd som bara handlar om kommande tävlingar med om eller ej.
-
Snart dax!!
Hoppas på mucket vind. Vad säger våra metrologer?
-
Vi tittar söderut i helgen. Kanske mot Habo. Men det är osäkert ännu så länge. Vi är inne i en period med mycket intressant väder, jag gissar att denna höst kommer bli blåsig, kanske hela året ut. Lite otur att om det inte blir vind i helgen…
Besked om SVF Cup blir på torsdag kväll, om och i så fall var.
-
Vill bara bekräfta att huvudspåret är kvar, dvs Habo Ljung på söndag.
Prognos väst/syd/väst 8-13 m/s.
Men beslut torsdag kväll, efter 20.00.//Anders
PS. Vi vill ha öppet även lördagen som alternativ.
Logga in för att svara.