Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Svgeriges dummaste windsurfare eller bara optimist ??
-
Svgeriges dummaste windsurfare eller bara optimist ??
Publicerad av Knatte på 18 augusti, 2006 vid 12:15Japp! Jag bara undrar:grin: :ooo:
Är man korkad om man beställer nya prylar hela tiden, trots man ändå inte kan surfa som man vill, pga. trilskande kropp ??
Nu har jag lagt en beställning på en sådan här…:smile:En Starboard Sonic 85 årsmodell 2006 slank ner i varukorgen i morse. Hoppas på återvunnen styrka och en blåsig höst nu 🙂 🙂 🙂
Knatte svarade 18 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Perfekt storlek för oss lättviktare!
Om inte vinden visar sig så kör man Hypern och sedan när vinden dyker upp så är det bara att flytta över riggen…Hade inte du en nymålad W55 som inte blivit blöt ännu…?
-
Bara o gratulera!! inge fel med nya grejer det kommer läkande tider… Behöver inte vara orolig för att ses som dum för den skull, jag ligger själv ganska risigt till, precis handlat F2 SXM + två NS Warp 😉 o jag har minst 14 mil till kusten ;-).. Men jag tro jag har mer nytta av de grejerna på vättern en alla våg grejer som ligger i garaget, dessutom håller nog kroppen bättre med slalom grejer än med Våg så här när man börjar bli gammal o grå..
-
Ja, jävlar…
Nya saker är roligt så är det bara helt enkelt 🙂 -
Sånt påskyndar läkprocessen! Ta det försiktigt i början bara, ny bräda och lite ringrostig kan lätt leda till nya skador på både utrustning och en själv.
Själv dingade jag nosen på min AB+ på preiärturen när jag skulle slå hastighetsrekord. Självklart första gången med GPS också.
Krya på dig!
-
Knatte
Gäst18 augusti, 2006 vid 15:23The_Novice wrote:Perfekt storlek för oss lättviktare!
Om inte vinden visar sig så kör man Hypern och sedan när vinden dyker upp så är det bara att flytta över riggen…Hade inte du en nymålad W55 som inte blivit blöt ännu…?
Lättviktare :ooo: :cool2: Vet katten längre om jag kvalar in i lättviktgänget längre 😡
Jo, visst har jag en Sonic W55, som aldrig jag har seglat ännu. Det lär väl bli såld, utan att jag har seglat den… Det blir nog några säljes annonser snart.
Jag skall bara få 100% klartecken från Keppler, först att allt är grönt och expiderat och klart, innan jag säljer de övriga prylarna. ( Sonic/ RRD271)
Keppler är kul, inget svar på några dagar, sedan typ 3 mail på en kväll:tongue:
Han skickade ett sent kvällmail igår….Typ nu har du hört mitt erbjudande, när slår du till då ??
Klart man nappar på sånt :tongue: :tongue:
-
Knatte
Gäst18 augusti, 2006 vid 15:24@Carrera]Bara o gratulera!! inge fel med nya grejer det kommer läkande tider… Behöver inte vara orolig för att ses som dum för den skull, jag ligger själv ganska risigt till, precis handlat F2 SXM + två NS Warp -) o jag har minst 14 mil till kusten ;-).. Men jag tro jag har mer nytta av de grejerna på vättern en alla våg grejer som ligger i garaget, dessutom håller nog kroppen bättre med slalom grejer än med Våg så här när man börjar bli gammal o grå..[/QUOTE wrote:
Jo, visst har nya prylar en läkande förmåga 🙂
-
Köpa prylar är ALLTID bra! Bars lite segt innan man får dom ibland…
-
Keppler är rolig han, såg att han kallar NP V8 för “Hobby Race” till skillnad mot andra segel som bara är freerace segel…
-
Knatte wrote:Jo, visst har nya prylar en läkande förmåga 🙂
Jaha, då är det väl bara att handla då.
Härligt att få det från säker källa.
Skall bli skönt att äntligen friskna till… 😀/r
ps/ finns det någon formel för att räkna ut hur mycket man måste handla för, för att neutralisera en viss mängd sjukdom/skada/ålderskrämpor ?? 😉 /ds
-
Knatte
Gäst18 augusti, 2006 vid 18:55rabbit wrote:Knatte wrote:Jo, visst har nya prylar en läkande förmåga 🙂Jaha, då är det väl bara att handla då.
Härligt att få det från säker källa.
Skall bli skönt att äntligen friskna till… 😀/r
ps/ finns det någon formel för att räkna ut hur mycket man måste handla för, för att neutralisera en viss mängd sjukdom/skada/ålderskrämpor ?? 😉 /ds
Det är en dyr och osäker metod 😮 :p Ligger väl på 20.000 plus och har bara klarat av två halvtaskiga pass i klen vind i år….:smile: 🙂 🙂 😀
-
Knatte wrote:Det är en dyr och osäker metod 😮 :p Ligger väl på 20.000 plus och har bara klarat av två halvtaskiga pass i klen vind i år….:smile: 🙂 🙂 😀
Oops! Min amatör status är mao bekräftad.
Med detta som standard så behöver jag nog vinna på lotto för att bli fullt frisk! 🙂
Men dom 2 nya 07 seglen jag just beställt är ju en början i alla fall! 😀/kaninfaan
-
The_Novice wrote:Perfekt storlek för oss lättviktare!
Om inte vinden visar sig så kör man Hypern och sedan när vinden dyker upp så är det bara att flytta över riggen…..?kan bara hålla med jag kör ju också hyper 105l och en sonic 85l fast mina båda brädor är från -03
lite svårt bara att se att masten du köpte av mig passar ihop med en sån ruggit snabb bräda, hoppas annars du får mycket glädje av båda o kroppen håller ihop -
Knatte
Gäst20 augusti, 2006 vid 19:37Mården wrote:The_Novice wrote:Perfekt storlek för oss lättviktare!
Om inte vinden visar sig så kör man Hypern och sedan när vinden dyker upp så är det bara att flytta över riggen…..?kan bara hålla med jag kör ju också hyper 105l och en sonic 85l fast mina båda brädor är från -03
lite svårt bara att se att masten du köpte av mig passar ihop med en sån ruggit snabb bräda, hoppas annars du får mycket glädje av båda o kroppen håller ihopJa, masten kommer att passa fint till dessa kitten 😀 Nu hoppas jag bara på en keppler leverrans och en fungerande kropp, så att man kan testa kombinationerna ihop 😉
-
Knatte
Gäst21 augusti, 2006 vid 13:33He, he Keppler alltså 😉 Han verkar inte ha riktigt koll på lagersaldot i alla lägen. Han upptäckte idag, att alla Sonic 85 2006 var sålda:blush:
Men vi har gjort en deal, att det blir än Isonic 87 -07 istället för bara lite kaffepengar till. Så han är verkligen bra att göra med om det trasslar.
Skall inte säga för mycket nu, men om 2-3 veckor skall jag få min bräda hem :laugh: :laugh: -
får hoppas att han har någon sådan på lager då
nu blir jag riktigt avis.
Logga in för att svara.