Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SW 10-15 ASKIM idag!
-
SW 10-15 ASKIM idag!
Publicerad av anonym-anvandare på 27 oktober, 2003 vid 07:28Plus 7-8 grade och SW! Askim till lunch.
Fler som ska ditt eller?drakglenn svarade 21 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
FAN FAN FAN… det får inte blåsa när man jobbar!
Men om ja lyckas smita är jag nog där…
Kanske efter jobbet, men det blir juh mörkt så jävla tidigt nu.
Fast det ser ju ut som det ska blåsa imorgon med, så
kanske drar imorgon.Fler som ska ut???
-
Hallo!
Hur är förhållandena i Askim? Är ledig från plugget par dgr, så jag funderar på om man skall dra ner?/CalleP!
-
Hur lång tid tar det ner till Åsa…???
Svårt att hitta dit???Hade varit kul å testa, aldrig kört där.
-
Jag är sugen på åsa, men har inte lyckats lura i nån annan att det är en bra ide… Men kanske…
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst27 oktober, 2003 vid 08:17Tror inte ASKiM e 100%igt idag.
Tycker det verka blåsa mera åt Västhållet. -
JOHN_J_RAMBO
Gäst27 oktober, 2003 vid 09:13Just nu:
Vind:W 12.1 m/s (frisk vind)
Vind (i byar): W 14.3 m/s (hård vind)
(Från Hyppeln)VEREY NiCE
-
Tar väl ca 20 min från GBG kanske…om man hittar. Är lite lurigt sista biten. Sväng av mot Åsa vid Fjäråsmotet, i Åsa sväng höger i rondellen. Följ denna väg en bra bit, sen tror jag det är skyltat ”stenudden” åt vänster, där ska du in på en grusväg. Håll höger i Y-korset längs denna grusväg.
Sorry, kass vägbeskrivning, men detta är vad jag kommer ihåg…
Nu blev jag kallad till möte i em. så jag är nog inte där förrän 15:00, skit. Blir väl nån timmes surf iaf innan det mörknar… -
Hmm…
Tänkte sticka från jobbet vid 2tiden, men måste hem å hämta prylarna först så är nog oxå där vid 3tiden.
Läste lite på gwc hemsida om åsa, verkar vara lite taskigt
stenbryt. Hur är det att segla där, behöver man sätta
alla gippar och ha bra koll på vågor för att det ska funka där nere eller går det an för medelmåttor??? -
Det är väl inte ett ställe att lära sig grunderna i vågsegling precis… Jag har inte seglat själv där än, men e sugen på att testa… Jag sätter de flesta gipparna, och frontsideridningen börjar komma så smått…
-
Kanske inte bästa dan att känna på Åsa, lite kallt och jävligt kommer det att bli.
Egentligen bara bra om man vill rida våg sideshore, brytet kan bli jävligt bra för det.
Annars är det ett skitställe…
Logga in för att svara.